آخرین اخبار

18. شهريور 1400 - 16:46   |   کد مطلب: 39992
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از ابتدای امسال تاکنون در ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان همدان طرح آبیاری نوین اجرا شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، شهرام پرورش،معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب با توجه به موضوع بحران و کمبود آب در استان، گفت: پارسال در ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان طرح‌های نوین آبیاری اجرا شد.

 

 

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون هم در این زمینه برای ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار این طرح اجرا شده است.

 

 

پرورش با اشاره به توسعه کشت کم آب بر و اصلاح الگوی کشت از جمله کشت محصولاتی، چون کلزا، گیاهان دارویی و ساخت گلخانه‌ها در این استان بیان کرد: سال گذشته در ۱۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی کشت محصولات کم آب بر و گلخانه‌ای اجرا شد و از ابتدای امسال تاکنون هم در ۱۱۷ هکتار صورت گرفته است.

 

 

پرورش به توسعه کشت نشایی که نقش قابل توجهی برای صرفه جویی در مصرف آب را دارا است هم اشاره کرد و ابراز داشت: کاشت نشاء به جای بذر در زمین‌های زراعی و گلخانه‌ها مزیت‌های زیادی رابه دنبال دارد که از جمله کاهش دفعات آبیاری، زود رس کردن محصولات، تراکم مناسب بوته و افزایش عملکرد محصول پاییزه را می‌توان مطرح کرد که در این خصوص هم در سطح ۳ هزار هکتار در استان در قالب کشت سبزیجات و صیفی جات از جمله هندوانه، خیار و پیاز همچنین اصلاح و جایگزینی باغات قدیمی به باغات جدید و با الگوی جدید و کاهش سطوح محصولات پر آب از جمله ذرت، سیب زمینی، چغندر قند به کم آبخواه انجام شده است.

 

این مسئول به ترویج آموزش به کشاورزان در بهره وری استفاده بهتر و صرفه جویی از آب با روش سیستم‌های نوین آبیاری و روش استفاده از محصولات کم آب بر سالانه به بیش از ۱۰ هزار هکتار کشاورز آموزش داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal