آخرین اخبار

27. شهريور 1400 - 11:22   |   کد مطلب: 40073
کیومرث سرمدی با بیان اینکه پیوستن به سازمان شانگهای هم جایگاه جمهوری اسلامی را ارتقا می‌دهد و هم راهگشای اقتصادی است، گفت: در سیاستگذاری های دولت آقای روحانی صداقتی نسبت به جمهوری اسلامی نبود و تنها راه حل برای حل مشکلات به برجام و امتیاز به خارج بود.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم  اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، تعامل، همراهی و پیوستن ایران به سازمان همکاری‌ جهانی مانند شانگهای را در دیپلماسی و ارتباط سیاسی و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی مؤثر دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز این تعاملات و پیوستن به این نوع سازمان‌ها، زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم می‌کند.

 

وی گفت: امروز کشورهای منطقه هم به بازار و کالاهای ما و هم ارتباط اقتصادی ما نیاز دارند، بنابراین عضویت در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند شرایط را برای امور مهم  صادرات و واردات فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: عضویت در این سازمان، به نوعی حمایت و اجماع کشورها در دفاع از کشور ایران اسلامی در راستای تحریم های ظالمانه و حرکتهای یک جانبه ای برخی کشورهای غربی را ایجاد می‌کند و براساس این همکاری تعهدات کنار ما بودن را محکم تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه معتقدم که بسیاری از این مسائل در سایه تعامل و پیگیری دولت قبل با ارتباط گیری مؤثر حل می‌شد، افزود: این درحالی است که دیدگاه دولت تدبیر به برجام و مسائل حاشیه ای و نگاه به خارج بود و نه تنها در سیاستگذاری صداقتی نسبت به جمهوری اسلامی نداشتند بلکه جدیتی از سوی دولت آقای روحانی نبود.

 

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم که آن اهتمام جدی که باید برای حل مشکلات در ارتباط با دنیا باشد، در دولت آقای رئیسی وجود دارد و برخلاف دولت قبل این گره‌ها بهتر از گذشته باز می‌شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal