آخرین اخبار

31. شهريور 1400 - 6:26   |   کد مطلب: 40110
رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: شهرستان های ملایر، فامنین، اسدآباد و تویسرکان در وضعیت نارنجی و شش شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد خزایی رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت از ده شهرستان استان شهرستان های ملایر، فامنین، اسدآباد و تویسرکان در وضعیت نارنجی و شش شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

 

او افزود: بر اساس موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پنجشنبه یا جمعه رنگ بندی‌های جدید شهرستان ها  ازسوی وازرت بهداشت اعلام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان در ادامه بیان کرد:امیدوارم با پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و افزایش شمار مبتلایان به کرونا  پیشگیری کنیم.

 

 

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد:به منظور کنترل شرایط و کمک به بهبود شرایط محدودیت سنی برای واکسیناسیون مردم همدان برداشته و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسن ثبت نام خود را انجام دهند.

 

 

خزایی ادامه داد: با توجه به اینکه روند واکسیناسیون در استان همدان شتاب بیشتری گرفته است در روز‌های آینده به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون پایگاه‌های شبانه روزی فعال می‌کنیم.

 

 

او با اشاره به وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان ملایر، فامنین، اسدآباد و تویسرکان اضافه کرد:هرگونه بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات امکان بازگشت به وضعیت قرمز را در این شهرستان ها ایجاد می‌کند.

 

 

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تأکید کرد:هرگونه عادی انگاری شرایط و شرکت در تجمع‌ها خطر ابتلا به ویروس کشنده کرونا را تشدید می‌کند.

 

 

خزایی با بیان به اینکه در شرایط کنونی باید هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی کرونا تلقی شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود گفت:اگر شهروندان کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را داشته باشند باید از زدن واکسن خوداری کنند.

 

 

رئیس مرکز بهداشت استان همدان یادآورشد: برخی بیماران کرونا بدونعلائم هستند و قادرند از راه سرفه، عطسه، رو بوسی، و حتی حرف زدن از فاصله کمتر از یک متر بیماری را به اطرافیانشان منتقل کنند.

 

 

خزایی اضافه کرد:بیش از ۴۵ درصد جمعیت شهری همدان یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کردند، اما تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در افراد واکسینه شده ضروری است.

 

 

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت:گسترش واکسیناسیون برکاهش آمار مرگ و میر و بستری مبتلا موثر است، اما افراد دو هفته پس از دریافت دز دوم واکسن به ایمنی می‌رسند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal