آخرین اخبار

18. مهر 1400 - 9:30   |   کد مطلب: 40262
یونس وصالی ، معلم‌ بازی‌ساز اسدآبادی گفت: علی رغم اینکه بازی "هاپی و الفبا" در رویداد بازی‌های رایانه ای 99 مقام نگرفت، اما موجب ارائه این بازی در کتاب درسی شد و امروز به عنوان یک بازی استاندارد در اختیار دانش اموز است.

به گزارش آوای سیدجمال، «هاپی و الفبا» بازی جدی دیگری است که به صورت محتوای تعاملی در کتاب نگارش اول دبستان قرار گرفته است. بازی‌ای از تیم «مهرگیمز» که توسط یونس وصالی و عباس عبدی نصیب‌فر که هر دو معلم کلاس اول ابتدایی هستند در همین دوران شیوع کرونا ساخته شدند.

 

اما اینکه این بازی چطور ساخته شد و حالا سر از کتاب نگارش کلاس اول دبستان درآورده خود داستانی دارد که یونس وصالی، همان آموزگار مبتکر اسدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال مطرح کرد.

 

او گفت: با شیوع کرونا و مجازی شدن مدارس دسترسی به آموزش‌های با کیفیت برای دانش آموزان سخت‌تر شد. من در آن زمان معلم کلاس اول ابتدایی بودم و با کمک عباس عبدی که او هم آموزگار کلاس اول است و بقیه دوستان، یک بازی آموزشی استاندارد برای آموزش فارسی به دانش آموزان کلاس اول را طراحی کردیم که مورد استقبال واقع شد.

 

او ادامه داد: بازی برای شرکت در جایزه بازی‌های جدی 1399 به این رویداد هم ارسال شد. علی‌رغم اینکه مقامی در این رویداد کسب نکردیم، اما حضور در این رویداد به دیده شدن این بازی کمک کرد تا اینکه پس از طرح پیشنهاد ارائه این بازی در قالب محتوای تعاملی در کتاب درسی آموزش و پرورش و به دنبال ارزیابی‌های فنی و محتوایی بازی‌ها، بازی «هاپی و الفبا»  برای نگارش کلاس اول انتخاب شد.

 

وی با بیان اینکه داستان بازی هاپی و الفبا که به‌صورت آفلاین است به‌گونه‌ای طراحی شده که دانش‌آموزان با سفر به سرزمین‌های مختلف و انجام بازی‌های متنوع نشانه‌های الفبای فارسی را فرا می‌گیرند، افزود: در این بازی دانش‌آموزان لوحه‌نویسی، نشانه‌های ۱ و نشانه‌های ۲ را با بیش از ۱۵ بازی متنوع و هیجان انگیز آموزش می‌بینند.

 

یونس وصالی که از سال ۹۲ بازی‌سازی رو شروع کرده، طی این سال‌ها کارنامه کاری موفقی در حوزه ساخت بازی از خود به جای گذاشته است.

 

 کارنامه‌ای که در تیم‌سازی و البته استفاده از نیروهای متخصص فرهنگی در تیم «مهرگیمز» برای ساخت بازی هاپی و الفبا کمکش کرده است؛ سال ۹۵ موفق به کسب مقام سوم بازی‌های رایانه ای در مسابقات دانشگاه فرهنگیان شدم و بعد از کسب رتبه‌های اول و دوم در جشنواره حامد و هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان، با انجام پژوهشی در مورد تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش به‌عنوان پژوهشگر برتر سال ۹۶ انتخاب شدم. در ادامه این مسیر سال ۹۷ کتاب واقعیت افزوده در آموزش را همراه عباس عبدی نصیب‌فر و تعداد دیگری از همکاران تالیف کردیم. در همان سال اولین فلش کارت واقعیت افزوده الفبا  با نام مانا کارت را نیز طراحی کردیم.

 

تیم مهرگیمز علاوه بر هاپی و الفبا یک بازی دیگر را هم در کتاب فارسی مقطع اول دبستان دارد. بازی «بخوانیم» که توسط علی محمد دهقانی با هدف ایجاد انگیزه برای خواندن در دانش‌آموزان این پایه طراحی شده و در کنار کمک به یادگیری فارسی اول به تقویت مهارت‌های پایه‌ای دانش‌آموزان مانند دقت شنیداری و دیداری ، تفکیک دیداری و شنیداری توجه شده است .

 

وصالی به پشتوانه حضور نیروهای متخصص فرهنگی در تیم بازی‌سازی‌اش که همه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلم رسمی آموزش و پرورش هستند، این نکته را با اطمینان می‌گوید که بازی‌ها کاملا بر اساس استانداردهای آموزشی و نیاز دانش‌آموزان ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه ساخت بازی جدی با کیفیت، بسیار پر هزینه و پر ریسک است، یادآور شد: امیدوارم با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تیم‌های نوپا شاهد رشد تیم‌ها و بازی‌های با کیفیت در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal