آخرین اخبار

20. مهر 1400 - 21:03   |   کد مطلب: 40286
رئیس اداره محیط زیست اسدآباد گفت:شهرستان اسدآباد مستعد پروژه‌های زیست محیطی از جمله مزرعه پرورش عقرب است اما تاکنون هیچ متقاضی و سرمایه گذاری در زمینه پروژه‌های زیست محیطی در این شهرستان نداشته‌ایم.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید اسکندری اظهار کرد:‌ اجرای پروژه‌های زیست محیطی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیازمند تخصص در کار بوده ضمن اینکه محیط زیست نیز برای راه اندازی چنین طرح هایی مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت در کسب و کارها، وارد شدن به حوزه‌هایی است که بنا به دلایلی هنوز اشباع نشده‌اند و درآمدزایی در آنها با مشکل یافتن بازارهای تقاضا گره نخورده است، افزود: با توجه به وجود گونه های عقرب در سطح استان همدان،  اسدآباد در زمینه اجرای پروژه های زیست محیطی چون  پرورش عقرب دارای پتانسیل های خوبی خواهد بود ضمن اینکه پرورش عقرب برای استفاده از نیش و زهر آن، در علم پزشکی و دارو سازی دارای کاربرد است .

 

اسکندری خاطر نشان کرد: طرح زیست محیطی  "قرق اختصاصی"  از دیگر طرح هایی بوده  که سرمایه گذاران پروژه های زیست محیطی می توانند در سطح استان همدان و شهرستان نسبت به پیگیری این نوع از طرح ها اقدام کنند.

 

وی ادامه داد:در طرح زیست محیطی "قرق اختصاصی " اداره محیط زیست قسمتی از یک منطقه را به سرمایه گذار بخش خصوص معرفی و تحویل داده و بخش خصوصی حفاظت و نگهداری آن منطقه  از جمله حفاظت  کوه ،پوشش گیاهی و حیوانات موجود آن  را  برعهده می گیرد.  

 

اسکندری اظهار کرد:با تکثیر حیوانات منطقه مورد نظر از جمله قوچ و میش سایه گذار بخش خصوصی با نظارت محیط زیست می تواند پروانه شکار صادر کرده  و درآمد زایی کند.

 

 

وی یادآور شد: برای طرح قرق اختصاصی قبل از هر اقدامی باید برای شناسایی منطقه مطالعات لازم انجام گیرد که کدام منطقه مستعد اجرای این طرح است؟
وی پرورش کروکودیل را نیز از دیگر پروژه های زیست محیطی دانست که شهرستان اسدآباد هم می تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal