آخرین اخبار

22. مهر 1400 - 15:46   |   کد مطلب: 40312
مسئول هسته تخصصی شمسا بسیج دانشجویی همدان گفت: در پژوهش و بررسی‌های مسائل استان همدان به نکته جالبی رسیدیم و آن اینکه در استان سند فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال، حمید رضا زارعی اظهار داشت: بسیج دانشجویی، حدود سه سالی است که نسبت به مسائلی که در سطح کشور و استان وجود دارد و به نوعی تبدیل به چالش شده ورود کرده است.

 

 

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که در پیاده سازی اسناد توسعه و فراملی وجود دارد، ادامه داد: ضرورت داشت این مسائل را شناسایی و علت فاصله گیری ما نسبت به وضعیت مطلوب را بررسی کنیم.

 

 

مسئول هسته تخصصی شمسا (شبکه سراسری مسائل استان) بسیج دانشجویی همدان افزود: در سطح استان، اسناد توسعه و برنامه‌هایی است که برای اجرای آن مشکلات و موانعی وجود دارد؛ بسیج دانشجویی بر اساس این نکته بسیار مهم، ضرورت دید که در احصاء نظام مسائل استان و ضرورت اولویت بندی به آنها مانند آموزش و پرورش، علم و فناوری، بهداشت و درمان اقداماتی که باید در این حوزه‌ها پرداخته شود، ورود کند.

 

 

وی ادامه داد: برای مثال اگر قرار است هرگونه کنشگری و مطالبه گری انجام بشود؛ بر اساس نظام مسائل مطالبه گری صورت بگیرد و مبنای اصلی کار باشد.

 

 

زارعی ادامه داد: باید به این نکته هم توجه کرد که ضرورت دارد ما به مدیران کمک کنیم، برای مثال استانداری در زمینه احصاء مسائل اقداماتی انجام داده است، اما ورود دانشجویان به این موضوع با نگاه بازتر و کیفی‌تر است.

 

 

مسئول هسته تخصصی شمسا بسیج دانشجویی همدان ادامه داد: سال‌های قبل کارهای مختلفی انجام شده بود که نظام مسائل استان گردآوری بشود؛ اما اتفاقات جدیدی که در شمسا افتاد، اواخر سال ۱۳۹۹ استارت کار خورد و بنای ما بر این بود تا بر اساس روش و متد علمی انجام بدهیم.

 

 

وی افزود: روش علمی که در شمسا استفاده می‌شود یک روش پژوهشی توأمان کمی و کیفی است، در تحقیقات شمسا سعی بر این شده تا مبنای کار تحقیقات همه جانبه باشد، به همین خاطر در مرحله اول با مراجعه به اسناد بالادستی مراجعه و با تقسیم بندی حوزه‌ها، مانند بیانیه گام دوم انقلاب موارد را بررسی کردیم.

 

 

زارعی اظهار کرد: در پژوهش و بررسی‌ها، به نکته جالبی که رسیدیم این بود که اساساً در استان همدان سند فرهنگی وجود ندارد، یعنی اقدامات فرهنگی که در استان همدان انجام شده کاملاً به صورت جزیره‌ای است.

 

 

مسئول هسته تخصصی شمسا ادامه داد: اگر یک سند فرهنگی وجود داشت؛ باعث می‌شد که همه فعالیت‌ها به صورت نظام مند و ذیل یک منطق مشخص انجام بشود و یک جهت دهی اصولی به آن داد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در صحبت با مسئولین مختلف حوزه فرهنگی مانند امام جمعه و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، این نکته مورد تاکید و تأیید جدی قرار گرفت، ادامه داد: برای تببین نظام مسائل نیاز به این است که علاوه بر رجوع به اسناد بالادستی در حوزه‌های مختلف، از پتانسیل کارشناسان این حوزه‌ها در استان هم بهره ببریم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal