آخرین اخبار

25. مهر 1400 - 9:00   |   کد مطلب: 40333
مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری در همدان؛
گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری گفت: خوشبختانه گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید صباغ زاده در بازدید از گردنه اسدآباد و پروژه ایمن‌سازی این نقطه پر حادثه ضمن اظهار رضایت از اقدامات انجام شده گفت: ساماندهی گردنه اسدآباد یکی از طرح‌های مهم سازمان است که با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در زمینه روشنایی و نیوجرسی، این طرح پیشرفت خوبی داشته و اگر فصل سرما زود آغاز نمی‌شد، در سال جاری به بهره برداری می‌رسید.

 

وی ساماندهی و احیای مجدد گریزراه‌ها و نصب تابلو در این محور را ضروری دانست و افزود: این گریزراه‌ها نیاز به نگهداری دارند که لازم است در خصوص آشکارسازی آن‌ها برنامه ریزی شود.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان سرعت غیرمجاز را یکی از علت‌های اصلی بروز تصادفات برشمرد و یادآور شد: سازمان در برنامه ریزی‌های خود ارتقای ایمنی جاده‌های کشور را در دستور کار دارد، البته هدف ما تنها راه‌های شریانی نیست، چرا که ترافیک در محور‌های فرعی و اصلی وجود دارد و راه‌های روستایی نیز نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند.

 

صباغ زاده با اشاره به این که تکمیل راه‌های روستایی تنها از طریق سازمان امکان پذیر نیست، بیان کرد: این راه‌ها نیازمند کمک و همیاری دهیار، بخشدار، فرماندار و نماینده مجلس و در نهایت نیازمند سرمایه گذاری استان است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان نیز که در این سفر حضور داشت، آخرین وضعیت ماشین‌آلات راهداری و توسعه ایمنی راه‌های استان همدان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 

    فرهاد مهریاری هدف از این بازدید را بررسی راهداری زمستانی در محور‌های استان با توجه به سرمای زودرس بیان کرد و افزود: کنترل و ارزیابی، بازدید از امکانات فراهم شده، بررسی اقدامات انجام شده در زمینه نگهداری، بازسازی و تعمیر ماشین آلات، خرید تجهیزات و مصالح برای زمستان برای مقابله با برف و سرما به ویژه شن و نمک از جمله اهداف مهم این سفر به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از محور‌های ارتباطی و پر حادثه استان و تخصیص اعتباراتی در این زمینه، در خصوص گردنه اسدآباد گفت: از اقدامات انجام شده در گردنه اسدآباد شامل تعریض، تغییر و جا به جایی روشنایی‌ها و نصب نیوجرسی وسط نیز به صورت میدانی بازدید شد و در خصوص مشکلات احتمالی که ممکن است در فصل زمستان با ترکیب جدید نصب حفاظ بتونی در این گردنه ایجاد شود، بحث و تبادل نظر شد.

منبع: صداوسیما

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal