آخرین اخبار

2. آبان 1400 - 8:46   |   کد مطلب: 40395
حضرت محمد مصطفی (ص)، خاتم النبیین به روایت محدثین شیعه در روز هفدهم ربیع الاول در شهر مکه دیده به دنیا گشودند که این روز بزرگ و فرخنده به همه مسلمانان جهان به خصوص مخاطبان عزیز این رسانه تبرک عرض می نماییم.

به گزارش آوای سیدجمال، حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان به دنیا آمدند و با استقامات در مسیری که پای در آن نهاده بودند، توانستند آیین یکتاپرستی را در یکی از جاهل‌ترین جوامع آن زمان گسترش بدهند. پدر ایشان عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند، قبیله‌ای که بزرگان آن از نفوذ فراوانی در مکه برخوردار بودند و بیشتر به بازرگانی اشتغال داشتند. حضرت محمد (ص) در تورات و برخى کتب آسمانى «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب مادر حضرت محمد (ص) پیش از اینکه عبدالمطلب نام محمّد را بر افرزندش بگذارد، وى را «احمد» نامیده بود.

سال دقیق ولادت پیامبر مشخص نیست. در مورد ماه تولد ایشان هم بیشتر محدثان و تاریخ نویسان معتقدند که تولد پیامبر در ماه «ربیع الاول» بوده است. در مورد روز تولد ایشان هم اختلاف است. میان محدثان شیعه معروف است که آن حضرت در هفدهم ماه ربیع الاول روز جمعه پس از طلوع فجر چشم به دنیا گشودند و میان اهل تسنن نیز مشهور است که ولادت آن حضرت در روز دوشنبه دوازدهم همان ماه اتفاق افتاده است. این فاصله هفت روزه در ایران به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

 این روز بزرگ و فرخنده به همه مسلمانان جهان به خصوص مخاطبان عزیز این رسانه تبرک عرض می نماییم.

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal