آخرین اخبار

9. آبان 1400 - 21:44   |   کد مطلب: 40466
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت که تالاب «پیرسلمان» در این شهرستان طی روزهای اخیر میزبان شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، «رضا اسکندری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارما افزود: هم اینک شمار زیادی از گونه های مختلف از جمله «حواصیل سفید» و «حواصیل خاکستری»، «چنگر»، «اُردک سرسبز» و «چشیم» در تالاب پیرسلمان بسر می برند که علاوه بر این سد «نعمت آباد» اسدآباد نیز پذیرای پرندگان مهاجر است.

 

 

وی اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی موجب اُفت سطح آب تالاب پیرسلمان شده که با این وجود این تالاب به علت پوشش گیاهی مناسب به محلی امن برای حضور پرندگان مهاجر تبدیل شده است.

 

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: دراین زمینه تالاب فصلی «چم شور» اسدآباد از مدت ها پیش خشک شده و به همین دلیل پرندگان مهاجر دیگر به محدوده این تالاب نمی آیند.

 

 

اسکندری افزود: حوالی تالاب «پیرسلمان» در ۲ نوبت یعنی روز زمین پاک و هفته محیط زیست از زباله پاکسازی شد که به رغم این کار نمای بصری محدوده تالاب به علت رها سازی زباله ها همچنان نامناسب است.

 

 

به گفته وی، بخشی از تالاب سه هکتاری پیرسلمان توسط نیزارها پوشیده شده که محل مناسبی برای لانه سازی پرندگان به ویژه در فصل بهار است

 

 

اسکندری افزود: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان تیمی مشترک با حضور عوامل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی اقدام به سرکشی از حاشیه تالاب می کنند که تاکنون مورد مشکوک ناشی از آنفلوانزا در این شهرستان مشاهده نشده است.

 

 

استان همدان دارای ۲۷ تالاب طبیعی و مصنوعی است که تالاب پیرسلمان با سه هکتار مساحت در ۲۰ کیلومتر شهر اسدآباد از جمله تالاب های این استان محسوب می شود.

نافع

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal