آخرین اخبار

15. آبان 1400 - 11:04   |   کد مطلب: 40501
رییس پلیس راه استان همدان گفت: مه غلیظ گردنه اسدآباد را فرا گرفته به گونه ای که وسعت دید افقی رانندگان را به ۱۵۰ متر کاهش داده است.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ رضا عزیزی افزود: بارش باران پاییزی همه مسیرهای ارتباطی استان را خیس و لغزنده کرده است که به رانندگان توصیه می شود با سرعت مطمئنه تردد کنند.

 

وی اظهار داشت: بارندگی و خیس و لغزنده شدن مسیرهای ارتباطی شمار تصادفات جاده ای را سه تا چهار برابر افزایش داده با این وجود در ۲۴ ساعت گذشته سانحه منجر به فوت در استان همدان رخ نداده است.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان از رانندگان خواست هنگام بارندگی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند چرا که ریسک و احتمال بروز تصادف در زمان لغزندگی جاده ها افزایش یافته است و حتی در صورت مصدوم نشدن افراد، خسارت مالی بالایی به رانندگان وارد می شود.

 

 

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: ناجا دستور العملی برای زمان بارندگی تنظیم کرده که بنا به شرایط در صورت نیاز محدودیت هایی نظیر جلوگیری از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ، جلوگیری از تردد تریلرها در گردنه ها و ممنوعیت تردد برای همه خودروها اعمال می شود.

 

 

وی گفت: به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ سانحه رانندگی در جاده های برون شهری این استان رخ می دهد که در مواقع بارندگی به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانحه در روز می رسد و در مواقعی بروز ۱۶۰ تصادف جاده ای در یک روز نیز ثبت شده است.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان افزود: رانندگان پیش از ورود به فصل سرما و رانندگی در جاده های خیس و برفی باید نسبت به کنترل تجهیزات خودرو از جمله آج دار بودن لاستیک ها، سالم بودن برف پاک کن، شیشه شور، سیستم گرمایشی و چراغ ها اقدام کنند.

 

 

سرهنگ عزیزی ادامه داد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و جیره خشک و لباس گرم ضروری است همچنین راننده و سرنشینان باید از کمربند ایمنی استفاده کنند تا در صورت بروز سانحه به ویژه واژگونی وسیله نقلیه به بیرون از خودرو پرتاب نشده و سر آنها با ستون، صندلی جلو، شیشه و داشبور برخورد نکند.

 

 

نیمه نخست سال جاری ۲۱۰ نفر در سوانح جاده ای استان همدان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۹ درصد افزایش داشته است.

ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal