آخرین اخبار

28. آبان 1400 - 22:45   |   کد مطلب: 40624
علی روزبهانی اظهار کرد: در صحبت‌های مسئولان ارشد و در بسیاری از اسناد بالادستی از مبارزه با فساد حمایت می‌شود، اما به‌دلیل عدم وجود قوانین متقن و بازدارنده در حمایت از رسانه های افشاگر فساد، فعالان این عرصه با مشكلات حقوقی زیادی مواجه هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، علی روزبهانی، فعال رسانه ای  و مدیر مرکز پایش و تحلیل اطلاعات و اخبار فضای مجازی سپاه انصارالحسین استان همدان با اشاره به مشکلات زیادی که برخی مسئولین در هنگام افشای برخی ناکارآمدی ها برای رسانه ها و خبرنگاران ایجاد می کنند، گفت: اهالی رسانه ها به عنوان واسطه بین مردم و دولت باید صداقت و صراحت قلم داشته باشند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به آنها این اطمینان خاطر داده شود که تحت حمایت قرار داشته و پیامدهای تلخی آنها را تهدید نمی کند.

 

وی افزود: در نظام حقوقی کشور ما، ضرورت های مبارزه با فساد وسازو کار های آن در خصوص قوانین مختلف و اسناد بالادستی مورد تاكید قرار گرفته است، که این موضوع دلالت بر این دارد كه مبارزه با فساد بایستی به سمت حمایت از كنشگران عرصه شفافیت و مبارزه با فساد از جمله مدیران رسانه و خبرنگاران برود.

 

مدیر مرکز پایش و تحلیل اطلاعات و اخبار فضای مجازی سپاه انصارالحسین استان همدان ادامه داد:  رسانه و خبرنگاران بعنوان قشر آگاه و تاثیرگذار جامعه، باید از یک حاشیه امن بلحاظ شغلی و مالی برخوردار باشد که امروزه نه تنها این حاشیه امن وجود ندارد که حتی گاها مشاهده می کنیم اعتماد نیز وجود ندارد و رسانه ها باید پشت درهای بسته بمانند.

 

روزبهانی در مورد نوع نگاه به رسانه ها در هنگام افشای تخلفات و فساد ها گفت: بعضا مبینیم که برخی مسئولین یا ارگان ها خبرنگار را به عنوان منبع خبری خود می‌بینند؛ اینطور كه مثلا اگر مدركی برای ارائه دارد، بدهد تا حجت شرعی انجام شود. آیا وظیفه رسانه انجام حجت شرعی است؟

 

وی اضافه کرد: مسئولیت رسانه انتشار معضلات، فسادها، رانت‌ها و مطالبات مردمی است. باید این نگاه ابتدائا صلاح شود، بعد به سراغ وضع قوانین برویم.

 

مدیر مرکز پایش و تحلیل اطلاعات و اخبار فضای مجازی سپاه انصارالحسین استان همدان در پایان عنوان کرد: تامین امنیت شغلی رسانه ها و خبرنگاران، علاوه بر توجه و سعه ی صدر بیشتر مسئولین، نیازمند انجام اقداماتی از سوی مدیران همه رسانه‌هاست و آن ها باید برای امنیت شغلی، مطالبات‌شان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal