آخرین اخبار

1. آذر 1400 - 7:32   |   کد مطلب: 40651
سردار میرزایی با بیان اینکه شهید سلیمانی‌ها و همدانی‌ها از دل بسیج رشد کرده و امروز الگو شدند، گفت: یک زمانی وقتی امام(ره) شکل‌گیری بسیج را فرمان داد، این سؤال در ذهنمان بود که این چه نوع نیرو و نهادی است، مگر ارتش و سپاه و نیروهای شهربانی نیست!، اما امروز بعداز ۴۲ سال وجود و اثربخشی این نهاد که پاره تن مردم است را خوب درک می‌کنیم.

 سردار میرزایی، محقق و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: وقتی امام خمینی(ره) در سال 58 دستور تشکیل بسیج میلیونی را دادند، شاید برای ما فرماندهان این فرمان امام(ره) تازگی و تعجب‌آور بود چرا که وقتی ارتش و سپاه، کمیته های شهربانی بود، دلیل تشکیل این نهاد چه نی‌توانست باشد؟!

 

وی ادامه داد: وقتی بحران‌های قبل از جنگ تحمیلی توسط ضدانقلاب‌ها و تحمیل شدن 8 سال جنگ را دیدیم، متوجه شدیم که بسیج موضوع اساسی در کشور است که اگر بسیج نبود کشور نبود.

 

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج نیروهایی از همان مردمانی بودند که انقلاب کردند، افزود: این نیروها در پایگاه‌های سپاه سازماندهی شده و با وارد شدن در میدان از ارزش‌های اسلامی انقلاب در طول 19 ماه بحران‌های اوایل پیروزی انقلاب جانانه دفاع کردند.
وی ادامه داد: بعداز بحران‌های اوایل پیروزی انقلاب دشمن وقتی دید نمی‌تواند کاری کند، جنگ 8 سال را تحمیل کرد که آنجا هم با حضور پر رنگ بسیج مردمی مقابل دشمن ایستادیم.

 

میرزایی با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک جنگ جهانی ظالمانه علیه ما بود، گفت: اگر بسیج نبود و مردم در قالب بسیج وارد میدان نمی‌شدند، انقلابی نمی‌ماند، بسیج با قوت توطئه را خنثی کرد و مروز با افتخار می‌گوییم که بیشتر رزمنده، مجروحین، شهدا و ایثارگر و جانبازان ما از توده مردم همان بسیجیان بودند.

 

 

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش به تنهایی نمی‌توانست در جنگ تحمیلی مقابل دشمن بایستد، افزود: در هر گردان سپاه 20 نفر نیروی رسمی یعنی پاسدار و 300 نفر بسیجی بودند که اگر بسیجیان نبودند، پاسداران ما مقابل ارتش زره ای دشمن نمی‌توانستند کاری کنند.

 

 

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه در مقابله با دشمن حرف اول را بسیجی با حضورش می‌زد، افزود: تا به امروز هم که ضدانقلاب بارها توطئه علیه ایران داشته، در طول این 42 سال این بسیج و بسیجیان بودند موجب خنثی شدن توطئه‌ها شدند.

 

وی با اشاره به فرمان امام برای تشکیل بسیج و گرامیداشت این روز، گفت: یک زمانی وقتی امام شکل گیری این نهاد را فرمان داد، ما فرماندهان این سؤال در ذهنمان بود که این چه نوع نیرو و نهادی است، اما وقتی زمان پیش رفت و کارایی بسیج را در عرصه‌های مختلف شاهد بودیم، به این پی بردیم که امام دوراندیش ما آینده را می‌دید که چگونه بسیج مقابل دشمن خواهد ایستاد.

 

میرزایی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسین همدان از دل بسیج رشد کرده و وارد میدان عمل شدند و جانشان در راه دفاع از اسلام پرپر شد، گفت: آنان به خوبی به وجود و اثرگذاری بسیج در حوزه دفاعی پی برده بودند که وقتی دشمنان توطئه کرده و داعش در سوریه سردرآورد، همین ایده امام ره را شهید همدانی و شهید سلیمانی آن را به عنوان یک الگو در سوریه پیاده کردند.

 

 

وی با بیان اینکه شهید همدانی در آن دوران در سوریه 100 هزار بسیجی را سازماندهی و آموزش دادند و به میدان آوردند، افزود: ایده امام راحل در شکل‌گیری بسیج مردمی نه تنها برای کشور اسلامی ایران بلکه برای بسیاری از کشورهای منطقه امروز یک الگو شده و مقابل دشمن ایستاده اند.

 

 

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس وظیفه بسیج را ادامه دادن راه و مسیر شهدا دانست و گفت: امروز بسیج و بسیجیان در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل، مقابله با کرونا در خدمت رسانی و کمک رسانی حرف اول را در کشور می زنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal