آخرین اخبار

15. آذر 1400 - 13:26   |   کد مطلب: 40790
روح‌الله نباتی به اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی با فعالیت دهها شبکه ماهواره ای فارسی زبان از فضای مجازی هم علیه انقلاب بهره می‌برد، گفت: دانشجویان باید با ورود هوشمندانه و آگاهانه به فضای مجازی، ندای حق طلبی انقلاب اسلامی را به گوش جامعه برسانند و سدی در برابر عملیات رسانه ای دشمن شوند.

روح‌الله نباتی، کارشناس مسائل فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگارآوای سیدجمال، با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز اهداف خود را با اجرای عملیات روانی در جامعه جلو می‌برد، اظهار کرد: نمونه‌ای از این عملیات‌های روانی در زمانهای مختلف مانند جنگ جهانی اول و دوم بوده و امروز هم استفاده از رسانه و فضای مجازی میزان برندگی خواسته‌های دشمن را دو چندان کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به شدت از فضای مجازی بهره می‌برد، افزود: نمونه از این بهره‌وری فعالیت دهها شبکه ماهواره ای فارسی زبان است که علیه ایران اسلامی و انقلاب مطلب منتشر می‌کنند.

 

کارشناس مسائل فضای مجازی ادامه داد: در حالی که همین شبکه‌های ماهواره ای مردم خودشان بخواهند ببینند، باید پول پرداخت کنند به راحتی و رایگان در دسترس ایرانیان قرار می‌دهند، اینجاست که باید به رایگان بودن آن شک کرد.

 

وی با اشاره به قدرت رسانه و اثرگذاری آن، گفت: استکبار جهانی به خوبی از رسانه‌هایی مانند شبکه های اجتماعی استفاده برده و تا عمق جان و روح جامعه و خانواده های ایرانی که موبایل و اینترنت وجود دارد، نفوذ کرده و افکار عمومی را به دست گرفته است.

 

نباتی با یادآوری این مسئله که دشمن وقتی نتوانست با جنگ سخت به ملت ایران ضربه بزند، رو به جنگ نرم آورد و در این جنگ اهداف خود بر بستر شبکه های اجتماعی پیاده می‌کند، افزود: امروز گام‌های خود را فراتر گذاشته و با برنامه، شبکه اجتماعی و نرم افزارهای هوشمندتر و هوش مصنوعی اهداف را پیش برده است.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز دانشجو که به عنوان روز ضدآمریکایی هم مطرح است، گفت: رهبر انقلاب فرمود که اگر من رهبر بودم، مسئولیت فضای مجازی را برعهده می‌گرفتم و کمااینکه این فضا به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

 

کارشناس مسائل فضای مجازی تأکید کرد: امروز دانشجویان باید با ورود هوشمندانه و آگاهانه به فضای مجازی، ندای حق طلبی انقلاب اسلامی را به گوش جامعه برسانند و سدی در برابر عملیات رسانه ای دشمن شوند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal