آخرین اخبار

28. آذر 1400 - 10:54   |   کد مطلب: 40909
مهدی غنی‌پارسا از اجرای طرح "ماه یلدا" در خانه بوم‌گردی ترلان خبر داد و گفت: این طرح از اول دی به مدت یک ماه و به صورت دورهمی خانوادگی عمومی و یا خصوصی انجام می‌شود.

مهدی غنی‌پارسا، مدیر خانه بومگردی و اقامتگاه ترلان در روستای ترخین آباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، از اجرای طرح "ماه یلدا" در این خانه بوم گردی خبر داد و اظهار کرد: این طرح به مناسبت شب یلدا و با همکاری میراث فرهنگی وانجمن بوم گردی استان همدان از اول دی به مدت یک ماه انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به مصادف شدن شب یلدا و ایام فاطمیه، گفت: طرح ماه یلدا در ایام فاطمیه به گونه ای است که حرمتها در این ایام نگه داشته شود.
مدیر خانه اقامتگاه بوم‌گردی ترلان اسدآباد ادامه داد: البته بعداز ایام فاطمیه اجرای برنامه های متنوع مانند موسیقی هم خواهیم داشت و این برنامه ها به خواست خود خانواده هاست.

 

وی با بیان اینکه در طرح "ماه یلدا" دورهمی خانوادگی دیده شده است، افزود: خانواده‌ها می‌توانند شب‌های زمستانی خود را در خانه بوم گردی بگذرانند و برنامه های متنوع سنتی داشته باشند.

 

غنی پارسا با بیان اینکه اقامتگاه بوم گردی ترلان ظرفیت 20 نفر به بالا را هم دارد، گفت: البته با توجه به شرایط کرونایی و پیشگیری از این شیوع این ویروس در طرح "ماه یلدا" ظرفیت برای اجرای برنامه تا 10 نفر به بالا که هر نفر را 70 هزار تومان با 42 درصد تخفیف در نظر گرفته ایم.

 

وی یادآور شد: قصه گویی، شعرخوانی، ضرب المثلهای محلی، چیستان، بازی های محلی و زمستانی(در کنار کرسی)، بیان خاطرات، موسیقی زنده، مرور شیوه زندگی گذشته مانند پخش موسیقی با گرام، تجربه زندگی با چراغ موشی، لمپا و... تهیه چای روی اجاق با هیزم از جمله برنامه های این طرح است.

 

مدیر خانه اقامتگاه بوم‌گردی ترلان اسدآباد گفت: برای هر گروه و خانواده که تا 4 نفر از افراد بالای ۷۰ سال حضور یابد، پذیرش رایگان خواهد بود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal