آخرین اخبار

8. دى 1400 - 22:34   |   کد مطلب: 41006
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۱۲۰ بیمار دیالیزی و ۳۵ بیمار پیوندی کلیه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش آوای سیدجمال، ابوالفتح میرزاییافزود: ۷۱ بیمار پیوندی و دیالیزی در سال گذشته و ۸۴ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

 

 

وی اضافه کرد: علاوه بر مرگ ۸۴ بیمار دیالیزی و پیوندی در ۹ ماهه سالجاری، ۱۰۴ بیمار دیگر در این مدت زمان به علل دیگری از جمله هنگام دیالیز، بروز سکته و دیگر موارد به جز کرونا فوت کردند.

 

 

میرزایی گفت: هم اینک ۵۷۹ بیمار دیالیزی، ۵۳۸ بیمار پیوندی و ۱۱۷ بیمار دارویی که با وجود نارسایی کلیه دیالیز آنها آغاز نشده است زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

 

 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان ادامه داد: کم سن ترین بیمار دیالیزی این استان سه سال و مُسن ترین آن بیش از ۹۰ سال سن دارد و بیشتر بیماران بین سنین ۴۰ تا ۶۵ سال هستند.

 

 

میرزایی اظهار داشت: ۵۵ درصد از بیماران پیوند کلیه و دیالیزی زیر پوشش این انجمن بانوان و ۴۵ درصد آقایان هستند.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۸۷ بیمار دیالیزی جدید ۹ ماهه امسال پذیرش شدند گفت: ۴۴ بیمار هم اینک منتظر پیوند عضو بوده و در سامانه اسم آنها ثبت شده است. ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal