آخرین اخبار

18. دى 1400 - 12:43   |   کد مطلب: 41096
جعفر قنادباشی زدن پایگاه بزرگ نظامی امریکا در عراق از سوی ایران را درس بزرگ برای آمریکایی ها دانست و گفت: این حمله موشکی که نمایشی از قدرت جمهوری اسلامی و توانمندی و قابلیت ایرانیان بود، موجبات اخراج آمریکایی ها از عراق برای عراقیها فرهم کرده است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین المللی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عراق را غیرقانونی دانست و گفت:  آنان به بهانه سرکوبی داعش در این کشور حاضر بودند، ولیکن در مدتی که در عراق بودند، جنایات بی شماری را مرتکب شدند و یکی از این جنایات بزرگ به شهادت رساندن شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی بود.

 

وی گفت: اگر به فهرستی از جنابات آمریکایی ها در عراق بنگریم به این می‌رسیم که آنان هیچ اقدام جدی برای از بین بردن داعش نداشتند و تنها به بهانه سرکوب کردن آنان سعی کردند 15 پایگاه نظامی در عراق ایجاد کنند که بزرگترین پایگاه آن عین الاسد است و بعداز شهادت سردار سلیمانی مورد حمله موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت.

 

کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: آمریکا نه تنها در سرکوبی داعش تلاش نکرد بلکه به تقویت آنان هم پرداخت، البته آنان یکی از مقصران در افشا کردن کمک های پنهانی آمریکا به داعش را سردار سلیمانی می دانستند.

 

 وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ساختار دولتی و حکومتی داعش را از بین برد، افزود: شهادت شهید سلیمانی و ابوالمهدی به دستور آمریکا باعث شد تا ایران در صدد انتقام برآید و اولین سیلی را بنا به فرموه رهبری در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد انجام شد.

 

 قنادباشی خاطرنشان کرد: همین حمله موشکی که رهبری از آن به عنوان سیلی نام برد، باعث یأس و ناامیدی آمریکا در حمله به ایران شد و چندین بار ناوهای آمریکایی در خلیج فارس از ترس ایران عقب نشینی کردند.

 

وی حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را نمایشی از قدرت جمهوری اسلامی و توانمندی و قابلیت ایرانیان خواند و افزود: یکی از اقداماتی که عراق هم درصدد است انجام دهد، اخراج آمریکایی ها از این کشور است.

 

کارشناس مسائل بین المللی زدن پایگاه بزرگ نظامی امریکا در عراق از سوی ایران را درس بزرگ برای آمریکایی ها دانست و افزود: ایران محور مقاومت است و میتواند با همکاری کشورهای مسلمان منطقه درس عبرتی به آمریکا بدهد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal