آخرین اخبار

18. دى 1400 - 16:40   |   کد مطلب: 41099
فرماندار اسدآباد گفت: در اقدام مشترک تنظیم بازار برخورد با گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار ضرورت داشته و از مهمترین مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار با اشاره به تشکیل کمیته مشترک تنظیم بازار به ریاست فرمانداری، دبیری تعزیرات و با حضور اعضا دستگاه‌های جهاد کشاورزی ،صمت،بسیج و اتاق اصناف اظهار کرد: پیگیری اجرایی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار، تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای تنظیم بازار، آسیب‌شناسی برنامه‌های تنظیم بازاری شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب برای نحوه ارتباط دستگاه‌های متولی بهبود تنظیم بازار، تصمیم گیری برای نحوه اطلاع‌رسانی نتایج اقدام‌ مشترک در رسانه‌ها از شرح وظایف این کمیته بوده که هر یک از اعضای کمیته باید نسبت به انجام وظایف خود احساس مسئولیت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱،تصریح‌کرد: این طرح هنوز اجرایی نشده و به صورت لایحه بوده و قطعا دولت برای اجرای طرح برنامه‌هایی را از جمله تزریق افزایش یارانه،کارت خرید و یارانه معیشتی را در برنامه خود خواهد داشت و با حذف ارز ترجیحی باید با اقدام مشترک تنظیم بازار مانع التهاب بازار در ابتدای امر بود.
 

 

کتابی  با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از نقش موثری در ثبات بازار برخوردار خواهد بود، خاطر نشان کرد: بسته‌ای که دولت برای بودجه در برنامه دارد قطعا با اجرای آن در دراز مدت اثرات تورمی کاهش می‌یابد.
 

 

وی با اشاره به اینکه هنوز این طرح به صورت لایحه بوده و زمان اجرای آن مشخص نیست یاد آورشد: شناسایی و اطلاعات انبارها، توجه و نظارت ویژه به خریدهای کلان، ارتباط تنگاتنگ با اصناف و توجیه بازاریان و واحدهای صنفی، احتکار و گران‌فروشی، ورود نیروهای بسیج برای کنترل بازار، کنترل بازار به صورت عملیاتی، تبیین محاسن اجرای طرح و اقناع سازی، جذب و پیگیری کالاهای اساسی توسط مباشرین، تداوم گشت‌های مشترک و نظارت‌ها از جمله مواردی است که باید در این اقدام‌مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

کتابی با تاکید بر توجه ویژه به توازن بازرسی و نظارت‌ها بیان کرد: برای نظارت‌های دقیق و متوازن  پهنه بندی  گستره شهرستان ضرورت دارد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal