آخرین اخبار

25. دى 1400 - 18:19   |   کد مطلب: 41166
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سرماخوردگی همزمان اعضای یک خانواده احتمال مبتلا شدن آنها به ویروس اُمیکرون را نشان می دهد.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: یکی از علائم ابتلا به ویروس اُمیکرون سرماخوردگی است که منجر به بستری افراد نمی شود و بنابراین باید بیش از پیش حواسمان به این موضوع باشد.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون در سه مرحله بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است گفت: از این میزان یک میلیون و ۳۱۸ هزار دُز مربوط به مرحله اول، یک میلیون و ۱۲۸ هزار دُز مربوط به مرحله دوم و ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ دُز مربوط به مرحله سوم یا «دُز یادآور» است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: از مجموع افراد ۱۲ تا ۱۸ سال این استان ۹۳ درصد نوبت اول و ۷۷.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند همچنین ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

 

 

مجذوبی ادامه داد: ۵۱ مرکز واکسیناسیون به همراه ۱۵ مرکز تجمیعی و یک واحد سیار کار تزریق واکسن را در این استان عهده دارند هستند و هم اینک ۲۵۰ هزار دُز واکسن ذخیره در این استان وجود دارد.

 

 

وی درباره رنگ بندی کرونایی استان همدان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان تویسرکان هفته گذشته از آبی به رنگ زرد تغییر یافته بود که از اواسط هفته گذشته وضعیت آن دوباره آبی شده و هم اینک همه ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

 مجذوبی افزود: مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۷۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۱۷۲ نفر در این استان رسیده است و شیوع ویروس کرونا موجب جان باختن سه هزار و ۱۶۵ نفر در این مدت زمان شده است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت که اطلس بهداشتی آموزش پرورش در بخش های کارکنان اداری و شاغل در آموزشگاه ها، دانش آموزان در سطح حوزه های ستادی و مدارس این استان تهیه و تدوین شده است.

 

 

«محمد پورداود» اظهار داشت: تاکنون در پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همدان(۵۰ درصد) دستگاه تهویه مناسب نصب شده است و با دریافت «فن های» اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مابقی کلاس های درس استان نیز به این امکان مجهز می شوند.

 

 

وی تصریح کرد: بازدید دوره ای روسای آموزش پرورش از مناطق و نواحی به همراه مدیران مدارس به صورت جدی در دستور کار است به نحوی که در این مدت ۲ هزار و ۲۹۵ مورد بازدید از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان انجام شده است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آزمون دانش آموزان استان به صورت حضوری برگزار شد، افزود: هم اینک امتحانات در همه دوره های تحصیلی به استثنای پایه های اول تا چهارم ابتدایی که به صورت ارزشیابی توصیفی است، حضوری برگزار می شود.

 

 

پورداود ادامه داد: به منظور پاسخگویی به دغدغه والدین و دانش آموزان در زمینه بیماری کووید ۱۹ خط تلفن ۱۵۷۰ راه اندازی شده و از صبح تا ساعت ۱۵ آماده پاسخگویی به مسایل مرتبط با کرونا است.

ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal