آخرین اخبار

23. بهمن 1400 - 23:30   |   کد مطلب: 41443
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا در این استان روند رو به رشدی دارد گفت: میزان مراجعه سرپایی به اورژانس بیمارستان ها به روزانه پنج هزار نفر رسیده است.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر «محمدمهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا خاطر نشان کرد: این آمار بدون در نظر گرفتن افرادی است که به مراکز خصوصی و مطب ها مراجعه می کنند.

 

 

وی اضافه کرد: تنها در یک روز ۸۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری شدند که از این تعداد ۱۶ نفر افراد زیر ۱۸ سال بودند. 

 

 

مجذوبی تصریح کرد: مجموع افراد بستری در بیمارستان های این استان هم اینک به ۴۶۰ نفر رسیده که از این تعداد ۷۴ نفر در بخش ویژه و «آی.سی.یو» بیمارستان بستری بوده که تعداد بیماران جدید بستری در این بخش روز به روز در حال افزایش است.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد تخت های بخش «آی.سی.یو» را بیماران مبتلا به کرونا به خود اختصاص دادند ادامه داد: موارد فوتی «پی.سی.آر» مثبت در یک هفته گذشته هشت نفر بوده اما مجموع فوتی های مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا تنها در روز گذشته به هفت مورد رسید.

 

 

مجذوبی اظهار داشت: با تدابیر خوب پیش بینی شده از سوی علوم پزشکی استان و درمان سرپایی یک هزار و ۵۶۰ بیمار، بار مراجعه به مراکز درمانی کاهش یافت.

 

 

وی گفت: آمار تزریق سه دُز واکسن در استان همدان از مرز سه میلیون دُز گذشت و هم اینک  ۹۲درصد جمعیت هدف دُز اول، ۸۱ درصد دُز دوم و ۳۲ درصد دُز سوم (یادآور) را تزریق کردند.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: همچنین ۹۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول و ۸۱ درصد دُز دوم را دریافت کردند ۷۱ درصد بانوان باردار دُز اول و ۶۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

 

مجذوبی با تاکید بر اینکه برای کاهش آمار مبتلایان باید تزریق دُز سوم واکسن جدی تر پیگیری شود از افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد مُسن و افراد دارای اضافه وزن خواست مراجعات به موقع به پزشکان برای کنترل وضعیت سلامت بدن داشته باشند.

 

 

شستشوی مستمر دهان در پیشگیری از تکثیر ویروس کرونا موثر است

وی تاکید کرد: شستشوی مرتب و سه نوبت در روز دهان، گلو و بینی در کاهش چسبندگی و تکثیر ویروس کرونا در مجاری افراد بسیار موثر است.

 

 

مجذوبی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم در کاهش ابتلا و تکثیر ویروس کرونا تغییر در رفتار  بهداشتی است و این تغییرات باید از سوی رسانه ها اطلاع رسانی و تبلیغ شود.

 

 

وی اضافه کرد: افراد می توانند هنگام گرفتن وضو یا شستشوی دست و صورت روزی چندین نوبت نسبت به شستشوی دهان، گلو و بینی با آب اقدام کنند تا از این طریق امکان سرایت بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal