آخرین اخبار

11. فروردين 1401 - 9:14   |   کد مطلب: 41820
رئیس تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان اینکه اقتصاد هر جامعه با حیات اجتماعی، فرهنگی سیاسی آن جامعه ارتباط مستقیم دارد، گفت: از اصول اقتصاد پایدار این است که اشتغال و تولید بر مبنای دانش باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، روح‌الله رستمی، رئیس تبلیغات اسلامی اسدآباد، اظهار کرد: هدف خلقت انسان رسیدن به تعالی و شکوفایی استعدادها و رسیدن به درجه انسان کامل و خلیفةالهی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هر مطلوب و هدفی افراد یک جامعه نیازمند هدایت و رهبری هستند، افزود: بی‌شک این هدایت نیازمند مقدمات و ملزوماتی است که در رسیدن به مقصد و هدف دچار چالش و مانع خواهد شد.

رستمی در ادامه با بیان حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد: «كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً. نزدیک است که فقر به کفر بینجامد» برداشتی که از این بیان نورانی می‌شود این است که به دلیل رابطه نزدیکی که بین فقر و گمراهی وجود دارد اگر این عامل برطرف نشود رسیدن به جامعه مطلوب آرمانی یا اساساً ممکن نخواهد بود و یا به قیمت سنگینی به دست خواهد آمد.

رئیس تبلیغات اسلامی اسدآباد توضیح داد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب که تعیین‌کننده جهت‌گیری حرکت نهادها و سازمان‌ها و افراد است را بر اقتصاد و تولید گره زده و متمرکز فرموده‌اند.

وی در ادامه به اهمیت اقتصاد در جامعه پرداخت و ادامه داد: اقتصاد هر جامعه با حیات اجتماعی، فرهنگی سیاسی آن جامعه ارتباط مستقیم دارد و از اصول اقتصاد پایدار این است که با اشتغال و تولید بر مبنای دانش همراه باشد که در غیر این صورت آن اقتصاد شرایط شکننده داشته و نمی‌تواند پایدار باشد.

رستمی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری‌ سال به نام تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تولید یکی از ارکان اقتصاد و دانش بنیانی تولید از اصول بالا بردن بهره‌وری است.

وی در ادامه به اقتصاد سرمایه‌داری اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در اقتصاد نظام سرمایه داری به آن توجه نمی‌شود مثلا برای مالک در نظام سرمایه داری سرنوشت کارگران بیکار شده بر اثر راه اندازی خط تولید رباتیک مهم نیست و همین عامل باعث ایجاد اختلاف طبقاتی و فقر بیش از پیش عمده افراد جامعه است.

رئیس تبلیغات اسلامی اسدآباد تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما همان‌طور که در بیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره شد برای هدایت و رهبری فرد و جامعه به سمت تعالی و سعادت توجه به تأمین معیشت توده‌ها اهمیت دارد، مقام معظم رهبری بسیار دقیق و حکیمانه به مدل رونق تولید دانش‌بنیان بر اساس محوریت اشتغال‌آفرینی جهت پیشگیری از فقر و جلو گیری از تشدید اختلاف طبقاتی اشاره فرمودند.

وی در پایان بیان کرد: به توفیق الهی و با توجه دقیق و دغدغه‌مندانه مسئولان و همراهی همدلانه افراد جامعه این هدف مقدس در کشور و همچنین در استان و شهرستان ما اسدآباد محقق شود.

منبع:ایکنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal