آخرین اخبار

29. فروردين 1401 - 21:49   |   کد مطلب: 41989
دادستان همدان با بیان اینکه پرونده فساد مالی عمده و قابل توجهی در استان وجود ندارد گفت: عمده پرونده‌های فضای مجازی نیز مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن خانجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای طرح معتذرین اظهار کرد: این طرح در ماه رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در مساجد همدان برگزار می شود و در شهرستان‌ها نیز دادگستری ارتباط دوسویه و چهره به چهره با مردم در حل مشکلات دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و با بیان اینکه بنده نیز عضو هیات امنای ستاد دیه هستم گفت: این مجموعه فعالیت گسترده‌ای نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد که سال گذشته ۷ میلیارد از سوی آن پرداخت شد.

هیچ دیواری از باغات تخریب نخواهد شد

دادستان همدان با اشاره به اینکه در این سال ۷۳ میلیارد تومان نیز از سوی مردم برای آزادی زندانی پرداخت شد خاطرنشان کرد: بخشی به صورت بخشش شکات و آورده مددجویان بود و بخشی هم خیرین کمک کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم استان همدان کمک‌های خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دارند و سال گذشته نیز ۲۷۵ نفر از مددجویان با همراهی خیران آزاد شدند.

وی در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات گفت: دیوارکشی باغات سر جای خود است و گفته‌ایم که هیچ دیواری تخریب نخواهد شد؛ معتقدیم سازمان جهاد کشاورزی برنامه ایجابی برای مردم داشته باشد و موارد مجاز را تسهیل کند.

خانجانی با تاکید به اینکه دیوارکشی باغات از نظر ما منع قانونی ندارد اما جهاد کشاورزی برداشت دیگری دارد عنوان کرد: هنگام تخریب باغات نماینده دادستانی باید باشد و در این زمینه باید شاخص‌ها و استانداردها توسط سازمان جهاد کشاورزی تعیین شود.

ما مرجع رسیدگی به اسکای‌مال نیستیم

 وی در خصوص اینکه موضوع اسکای‌مال به کجا انجامید؟ افزود: ما مرجع رسیدگی به اسکای‌مال نیستیم و شهرداری باید مشکلات را بررسی و اگر لازم دید پروانه‌ صادر کند که البته تاکنون صادر نکرده است.

دادستان همدان با بیان اینکه نسبت به طرح جامع شهری تنها نظارت را برعهده داریم و سال گذشته ابهامی داشت که جلوی آن را گرفتیم افزود: در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها نیز مدعی ابداع طرح هستیم که از سال ۹۸ به شرکت آب منطقه‌ای اعلام کردیم که آزادسازی را انجام دهند و تا امروز کار تا حدودی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه نسبت به آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد دست نگه داشته‌ایم چراکه در حال حاضر از آب آن برای آشامیدن استفاده می‌شود و اگر کار آزادسازی انجام شود چند روزی مردم با قطعی آب مواجه می‌شوند گفت: نسبت به آزادسازی حریم سایر رودخانه‌ها نیز پیگیر هستیم.

خانجانی با اشاره به اظهارات یکی از خبرنگاران نسبت به مشکلات زیست‌محیطی سنگ آهن سرمک اظهار کرد: این مجموعه سال ۳۳ راه‌اندازی شده و از لحاظ زیست‌محیطی مشکلی ندارد اما باید اصلاح نقشه صورت گیرد.

متاسفانه چارت سازمانی ما ۵۰ درصد است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه رسیدگی به تخلف پرونده‌های مدیران استان افزود: پرونده‌هایی در این زمینه داشتیم و شعبه ۲ بازپرسی رسیدگی نیز تخلفات مدیران را بر عهده دارد اما پرونده‌ها عمده نبوده که مستلزم اطلاع‌رسانی باشد.

دادستان همدان با بیان اینکه پرونده فساد مالی عمده و قابل توجهی در استان وجود ندارد و مدیران ما هم با احتیاط رفتار می‌کنند اضافه کرد: عمده پرونده‌های فضای مجازی نیز کلاهبرداری اینترنتی است و با وجود اطلاع‌رسانی بسیار اما باز مردم فریب می‌خورند.

وی با بیان اینکه ورودی پرونده‌ها به دادسراها در کشور رو به افزایش است و سال گذشته در استان ۴۰ هزار و ۲۴۸ پرونده وارد و ۴۱ هزار و ۷۰۵ پرونده مختومه شد عنوان کرد: متاسفانه چارت سازمانی ما ۵۰ درصد است و نیاز به تامین نیرو برای رسیدگی به این پرونده‌ها وجود دارد چراکه انرژی زیادی از نیروهای موجود می‌گیرد.

بیشترین مشکل را با بانک کشاورزی و کمترین مشکل را با بانک ملی داشتیم

خانجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روزهای سه‌شنبه اختصاص به حوزه اقتصاد مقاومتی دارد و سال گذشته در احیای واحدهای تولیدی ۳۵۳ مکاتبه داشتیم که ۵۴ مورد با گمرک استان بوده است گفت: در این سال ۷۷ نشست با فعالان اقتصادی داشتیم و خوشبختانه ۵۰ کارخانه فعال شد.

وی از همکاری بانک‌های استان در احیای واحدهای تولیدی سخن گفت و افزود: بیشترین مشکل را با بانک کشاورزی و کمترین مشکل را با بانک ملی داشته‌ایم و در این راستا به زودی مشکل یکی از کارخانه‌های بزرگ حل می‌شود.

دادستان همدان نسبت مشکلات اجاره بها در استان گفت: سال گذشته در این حوزه مکاتباتی داشتیم و شاخصی تعیین کردیم اما در همدان مشکل صدور پروانه به مسئله جدی مسکن تبدیل شده است و از طرفی هم تعرفه خدمات سازمان مهندسی ۴۷ درصد افزایش یافته که تمام اینها در حال بررسی است تا فرآیندها اصلاح شوند.

وی بیان کرد: در همین راستا قضیه ما با میراث فرهنگی کشوری شده که تاکید داریم فرایندها اصلاح و خیلی از استعلامات حذف شوند که امیدواریم مورد توجه باشد.

قاضی نداشتیم که برکنار شود

خانجانی نسبت به اظهاراتی مبنی بر اینکه در استان چند مورد شکایت از خبرنگاران وجود دارد چطور در این زمینه ورود کرده‌اید ؟گفت: شکایتی در همدان  نداریم و دو مورد در شهرستان بوده که موقع شکایت هم شکات آن را شکایت عادی مطرح می‌کنند که اطلاعی از خبرنگار بودن نداشتیم.

وی با تاکید به اینکه باید ظرفیت مدیریت را افزایش داد تا در فضای مدیریتی کار حل و فصل شود افزود: باید بپذیریم انتقاد موجب سازندگی می شود که متاسفانه گاهی ظرفیت آن وجود ندارد.

دادستان همدان در خصوص اینکه آیا موردی داشتیم که قضاتی از استان تخلف داشته و برکنار شوند؟ گفت: سال گذشته تخلفی از سوی قضات استان نداشتیم که بخواهند منجر به برکناری آنها شود.

وی اصلاح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را ضروری دانست و گفت: نه تنها در حوزه سرقت‌ها که در بخش کلاهبرداران این مشکل وجود دارد که بدون حبس و با رضایت شکات آزاد می‌شوند و این موضوع باعث افزایش جرم در جامعه می‌شود.

خانجانی با تاکید به اینکه متاسفانه اشکال قانونی است که نمی‌توانیم برخورد لازم را با مجرمان داشته باشیم گفت:  انتظار است سارق  بدون حبس آزاد نشود و با وجود اینکه سرقت‌ها تا ۲۰ میلیون تومان قابل بخشش است؛ عمده سرقت‌ها هم ۲۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص پیگیری جابجایی جمعه بازار کوی خاتم نیز گفت: از آذرماه این مسئله مطرح شد و شهرداری جایی را در نظر گرفت که گفتیم جای مناسبی نیست، در حال حاضر هم منتظر هستیم این مجموعه مکان مناسبی در نظر گیرد و البته باید اقناع‌ مردم هم از سوی آنها انجام شود.

دادستان همدان در رابطه با اعتراض یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اقدام ملی مسکن دو سال پیش کلید خورد و ۴۵۰ نفر ۹۰ میلیون تومان از داشته‌های خود را واریز کرده‌اند و تاکنون حتی در تعیین زمین هم اقدامی نشده است گفت: ما هم در این حوزه ورود کردیم که امیدواریم به مشکل سرعت حل شود.

مورد استفاده غیرقانونی مدیران از خانه‌های سازمانی را اطلاع دهید

 وی با بیان اینکه یکی از راه های دیگر عدم گرانی مسکن، این است که اقدام ملی مسکن سریع انجام شود تصریح کرد: ما هم امیدواریم  به زودی این موضوع حل شود.

خانجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده غیرقانونی مدیران از خانه‌های سازمانی که برخی از مدیران بومی استان نیز حتی استفاده مجردی از خانه سازمانی دارند و نظارتی نیست گفت: این موضوع وظیفه سازمانی راه و شهرسازی است و اگر این سازمان به مستاجر اعلام کرد و او اهمیت نداد و تخلیه نکرد، سازمان راه و شهرسازی به ما اعلام می‌کند که موعد تمام شده و تخلیه نکرده و ما هم اقدام به تخلیه می‌کنیم.

وی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه چرا اجازه ساخت و ساز در گنجنامه در دل کوه داده شده که  با عریض و پهن کردن کار انجام می‌‌شود افزود: این موضوع تخصصی است و یک بخشی از حریم منابع طبیعی، به راه و شهرسازی واگذاری شده و تا جایی که پیگیری کردیم اقدام مجاز بوده است.

دادستان همدان در خصوص تعدیل نیرو از سوی برخی کارخانجات استان و بیکاری کارگران به خصوص بعد از ایام عید عنوان کرد: تاکنون کارگری در این زمینه به ما مراجعه نداشته و شکایتی نکرده است اما این موضوع به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است که باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal