آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1401 - 9:25   |   کد مطلب: 42072
حجت‌اسلام اکبری با شرحی از به وجود آمدن غده سرطانی چون اسرائیل با یک غفلت مسلمانان و البته مشکوک و با توطئه پیچیده و رمز آلود جهان استکبار، گفت: پشت پرده جنایات ولو اینکه توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها انجام می‌شود، با هدایت و تشویق اسرائیلی‌هاست؛ بنابراین نه تنها هر مسلمان بلکه هر انسان بیدار دلی که ذره‌ای از حریت و انسانیت بهره‌مند است، می‌داند که در حمایت از مظلوم تکلیفش چیست، حضور در راهپیمایی روز قدس هم در تضعیف روحیه اسرائیل و طرفدارانش و هم تقویت روحیه مقاومت کمک می‌کند.

حجت‌اسلام حسن‌علی اکبری، کارشناس مدیریت راهبردی و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، در خصوص تأثیرات داخلی و خارجی بر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و تقویت جبهه مقاومت، اظهار کرد: هر کسی صد سال گذشته در منطقه و تاریخ معاصر این منطقه که محل منازعات بین ما و غرب و دنیای کفر را مطالعه کرده باشد، با حداقل اطلاعات رسیده در این زمینه می‌تواند ارزیابی و داوری صحیحی نسبت به وضعیتی که در آن قرار گرفتیم، برسد. به این معنا که از غفلت بزرگ مسلمانان مرتکب شده و پاره تن اسلام را با یک کوتاهی البته مشکوک و با توطئه بسیار پیچیده و رمزآلود جهان استکبار به ویژه انگلیسی‌ها و بعداز آن هم آمریکایی‌ها این غده سرطانی به وجود آمد.

 

وی ادامه داد: تقریبا" همه هستی و منافع از جمله صنعت، کشاورزی، اقتصاد، حتی فرهنگ و نوامیس و موالید همه عزت مسلمین را به مخاطره افتاد و ضربات غیر قابل جبرانی را بر پیکره جهان اسلام در همه کشورها به وجود آوردند.
کارشناس مدیریت راهبردی و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما هم به تبع در پنجاه سال گذشته به خصوص در زمان طاغوت شاهد بودیم، عملا" زوال هویتی و مادی خودمان را نظاره‌گر بودیم که کانون اصلی این مسائل و مشکلات هم قضیه این رژیم‌ اشغالگر، جعلی و نامشروع و البته مجموعه هدفمند برای مدیریت کلیت دنیا در این نقطه به وجود آمده بوده است.

 

وی تصریح کرد: با این اوضاع پس از انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی اتخاذ شد، اولا"شناخت نسبت به ماهیت این رژیم، حقیقت اهداف و توطئه های پیچیده و پنهانی که آشکار شد، و مردم اطلاعات و آگاهی پیدا کردند و الحمدالله یک هم افزایی در درون‌ کشور و مسلمین منطقه برای مقابله ایجاد شد و روز به روز پیشرفت از این طرف و عقب‌گرد و پس‌رفت هم از آن طرف برای آنان حاصل شد و تقریبا" پیروزی نهایی در شرف شکل‌گیری است.

 

این استاد دانشگاه و حوزه گفت: اسرائیل مدعی که همه دنیا را در چنگ خود داشت، امروزه به وضعیتی مبتلا شده که نه در درون و نه منطقه‌اش سیاست‌های خود را یکی پس از دیگری ناکام دیده و هم اکنون به صورت جدی در بین اسرائیلی‌ها نقطه امنی نیست و مهاجرت معکوس پیدا شده به لحاظ تکنولوژی و ‌صنعت و قدرت نظامی مختلف همینه اش شکسته شده است.

 

وی ادامه داد: از ضرباتی که در طول این سالیان اخیر، جنگ‌های سی و سه روزه حتی در غزه داشتند، و یا حتی رقابتهای نظامی و دفاعی که با قدرتهای بزرگی مثل ما و یا روس‌ها دارند، به معنای این است که اسرائیل آن اسرائیل گذشته نیست، افول کرده و قرائن نشان می‌دهد که همین سیاست و جهت‌گیری که انقلاب اسلامی پیش پای امت اسلامی گذاشت، دنبال شود، به زودی این لکه ننگین در منطقه که مایه فساد و شر اصلی بین بشر است، حذف خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام اکبری تأکید کرد: حال با این نگاه هر کسی برای اعلام انزجار و حضور در روز قدس و نه گفتن به این جرثومه فساد و تقویت روحیه مسلمانی که این حرکت شروع کردند، اگر کوتاهی بکنند، مسئولیت سنگینی متوجه او خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: هر جا مسلمان مظلومی آسیب می‌بینند، پای اسرائیل وسط است، در یمن، عراق، افغانستان؛ وقتی بررسی می کنیم پشت پرده جنایات ولو اینکه توسط غربی ها و آمریکایی‌ها انجام می‌شود اما با هدایت و تشویق اسرائیلی‌هاست. بنابراین نه تنها هر مسلمان بلکه هر انسان بیداردل و انسانی که ذره ای از هریت و انسانیت بهره‌مند است، می‌داند که تکلیفش چیست، به نظر بنده خود این راهپیمایی و حرکتی که امام راحل بنیان نهاد، یک اثر مشوق هم در تضعیف روحیه اسرائیل و طرفدارانش و هم تقویت روحیه مقاومت کمک می کند.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس به لحاظ شرعی مطالبه رهبران دینی و تکلیف دینی، به لحاظ ملی منافع ما را به دنبال دارد و به لحاظ اجتماعی تنها راه دفاعی و حمایتی از مظلومان عالم به خصوص فلسطینیان است؛ بنابراین در روز جمعه هر کسی به هر نوعی که می‌تواند باید این حمایت را داشته باشد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal