آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1401 - 12:31   |   کد مطلب: 42210
رضا بنی‌اردلان با اشاره به اینکه از سوی استان قیمت هر کیلو مرغ در اسدآباد 45 هزار تومان اعلام شده و دریافت بیش از آن گرانفروشی است، گفت: قبل از ورود ما به بازار مرغ فروشی‌ها براساس فاکتور خرید مرغ را به قیمت 64 هزار به فروش رسانده بودند که با توجیه آنان از این پس باید به مبلغ 45 هزار تومان به فروش برسانند.

رضا بنی‌اردلان، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه قیمت مرغ براساس اعلام استانداری 45 هزار تومان به ما ابلاغ شده است، اظهار کرد: صبح امروز در بازرسی که با اداره صمت از سطح بازار داشتیم، مرغ فروشی‌ها نسبت به قیمت مرغ مصوب استانداری توجیه شدند.

 

 

وی گفت: قبل از ورود ما به بازار مرغ فروشی‌ها براساس فاکتور خرید مرغ را به قیمت 64 هزار به فروش رسانده بودند که با توجیه آنان از این پس باید به مبلغ 45 هزار تومان به فروش برسانند.  

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: به اداره صمت هشدار دادم که مرغ فروشی ها آن مقدار موجودی مرغ و مقداری از این پس می آوردند را باید به مبلغ 45 هزار تومان به فروش برسانند در این غیر صورت گرانفروشی محسوب می شود.

 

وی در خصوص اینکه چرا دولت در سطح کشور هر کیلو مرغ را 60 هزار و استانداری 45 هزار تومان اعلام کرده؟ گفت: ناهماهنگی در این زمینه وجود دارد و ما براساس اعلام استانداری و تعزیرات استان قیمت هر کیلو مرغ را 45 هزار تومان مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

 

 

بنی‌اردلان با تأکید بر اینکه اگر کالاهای چون ماکارانی، روغن، لبنیات به قیمت قبل روی اجناس درج شده و فروشنده به قیمت جدید بفروشد، گرانفروشی محسوب می‌شود، از شهروندان خواست اینگونه موارد را با شماره 124 و یا اداره صمت درمیان بگذارند تا ما رسیدگی کنیم.

 

وی تأکید کرد: درواقع قیمت روی اجناس و کالاها برای مصرف کننده و خریدار است و درصورت افزایش قیمت بالاتر از روی کالا گرانفروشی محسوب و با آن برخورد می شود.

 

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اسدآباد به افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی در راستای رسیدگی به جرائم اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه مجازات عدم درج قیمت دو میلیون و با توجه به 5 براری افزایش جزای نقدی تا 10 میلیون قابل اعمال است، بنابر اصلاحیه آیین نامه جریمه نقدی تا 10 میلیون تومان قطعی است.

 

در حالی که لحظاتی قبل از این گفتگو رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد به خبرنگار ما اعلام کرده بود که هنوز قیمت مرغ کتبا" به ما اعلام نشده است! و مرغ فروشی ها مرغ را از کشتارگاه 57500 خریداری و به مبلغ هر کیلو 64 هزار فروختند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal