آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1401 - 19:45   |   کد مطلب: 42217
عبدالمجید شیخی با بیان اینکه رانت واردات از رانت انحصار تولید داخلی خیلی بالاتر و هر دو رانت هم به زیان مصرف کننده است، گفت: باید نیروهای انقلابی مثل سپاه همانطور که به ساخت و درونی سازی ساخت و تولید ورود کرده، به این امر کنند.

عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، در خصوص سخنان وزیر  صمت در مبنی بر مجاز باید نیروهای انقلابی مثل سپاه، همانند ورود آنها به ساخت و درونی سازی ساخت و تولید بسیاری از صنایع و فناوریهای بالا و به روز و تجاری سازی آنها، ورود پیدا کنند. شدن واردات خودرو، اظهار کرد: واردات خودرو مشکل عقب ماندگی نظام انحصاری سنتّی پوسیده صنعت خودرو را حل نمی کند و مسلمّاً این تصمیم به نفغ سوداگران دلال وارد کننده است.

وی با بیان اینکه واردات خودرو باعث انتقال فناوری یا حرف های بی ربطی مانند رقابتی کردن صنعت خودرو نمی شود، افزود: این امر تنها به نفع رانت خواران وارداتی است و قطعاً به زیان مِلّت است.

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با بیان اینکه با اعلام این خبر، ارز بالا رفته و تکانه جدیدی به نظام فعلی قیمت ها وارد می شود، افزود:  راه حل خودرو انحصار شکنی و تاسیس چند خودروسازی جدید است.

وی تأکید کرد:  باز باید نیروهای انقلابی مثل سپاه، همانند ورود آنها به ساخت و درونی سازی ساخت و تولید بسیاری از صنایع و فناوریهای بالا و به روز و تجاری سازی آنها، ورود پیدا کنند.

شیخی خاطرنشان کرد: رانت واردات از رانت انحصار تولید داخلی خیلی بالاتر است و هر دو رانت هم به زیان مصرف کننده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal