آخرین اخبار

14. خرداد 1401 - 16:20   |   کد مطلب: 42403
جعفر قنادباشی ایران را تنها کشوری دانست که آمریکایی ها در آن حضور ندارد و امنیت را خودش تامین کرده است، این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه میزبانی پایگاه آمریکایی را می‌کنند، گفت: امروز اگر در جهان و سازمان ملل حرف برای گفتن داریم اندیشمندان جهان می‌دانند که مواضعی که اعلام می‌کنیم دیکته شده کشورهای دیگر نیست و بااستقلال و مبتنی بر منافع ملی است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: استقلال، اقتدار و عظمت ایران زمانی رخ داد که امام در سال ۱۳۴۳ در مقابل تصویب لایحه کاپیتولاسیون موضع‌گیری و اعلامیه ای را منتشر کرد، البته قبل از آن هم در قیام ۱۵ خرداد و عاشورای سال ۴۳ حرکتی از آغاز استقلال بود.

 

وی گفت: کشور ما به خصوص از سال ۱۳۳۲ که کودتای آمریکایی انگلیسی در ایران به وقوع پیوست، بسیار جدی تر در زیر سلطه آمریکا قرار گرفت، شاه در سال ۳۲ از ایران فرار کرده بود اما با حمایت آمریکایی‌ و کودتایی که به وسیله اشرار صورت گرفت، ایران زیر سلطه آمریکا در آمد و از آن زمان ارتش ما زیر نظر آنان قرار گرفت.

 

کارشناس مسائل امور بین الملل تصریح کرد: زمانی که شعار انقلاب باعنوان استقلال آزادی جمهوری اسلامی مطرح شد، این استقلال به معنی اشاره به مستمره بودن ایران بود و ایران از آن زمان که انقلاب پیروز شد، ۶۰ هزار آمریکایی در ایران بودند از ایران فرار کردند، شاهی که به وسیله آمریکایی ها انتخاب شده بود از ایران فرار کرد. ایران بعد از مدتها تحت تاثیر قدرت های بزرگ چه در زمان قاجار چه در زمان پهلوی از دست بیگانگان رها و عظمتش آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که آمریکایی ها نظامی در آن حضور ندارد و امنیت خودش را تامین کرده است، گفت: این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه میزبانی پایگاه آمریکایی را می‌کنند.

 

قنادباشی تصریح کرد: علی رغم اینکه ایران از سال ۴۳ تاکنون کمترین میزان هزینه را برای تسلیحات خودش انجام داده اما مقاوم ترین و با اقتدارترین در قدرت های منطقه است و این نشان می‌دهد که وقتی به سمت استقلال حرکتی، قدرت هم خواهی داشت و بدون کمک مستشاری های آمریکایی و بدون خرید سلاح از کشورهای همسایه بیشترین تسلیحات نظامی را داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر در جهان و سازمان ملل حرف برای گفتن داریم اندیشمندان جهان می‌دانند که مواضعی که اعلام می‌کنیم دیکته شده کشورهای دیگر نیست و مستقل مبتنی بر منافع ملی است.

 

کارشناس مسائل امور بین الملل تأکید کرد: البته ما مشکلاتی هم داریم که این مشکلات هم نشان می دهد بسیاری از دشمنان موافق توسعه و پیشرفت ما نیستند و از راه محاصره اقتصادی بر ما وارد شدند که این هم با مقاومت مردم و عرصه تولید پیش خواهیم رفت.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal