آخرین اخبار

17. خرداد 1401 - 12:38   |   کد مطلب: 42421
مجید اسکندری از آبیاری چند مورد محصولات کشاورزی با آب فاضلاب در اسدآباد خبر داد و گفت: باتوجه به بررسی و بازدید که همکاران ما در محیط زیست، جهاد کشاورزی، بهداشت از مزارع داشتند، دو نوع محصول گندم و جو، بیشترین آبیاری با فاضلاب را داشته اند که به دادستانی معرفی شدند.

مجید اسکندری، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به گزارش عملکردی از فعالیت و اقدامات اداره محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست، با بیان اینکه واحدی که صنعت آلاینده شده باشد، در این شهرستان نداریم، گفت: البته تعدادی واحدهای صنعتی با مشکلات زیست محیطی در این شهرستان وجود دارد که با کنترل و نظارت ما به دنبال رفع مشکلات آنها هستند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسدآباد از  4 مورد پاکسازی تالاب پپرسلمان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در هفته محیط زیست این اقدام ا انجام خواهیم داد.

 

وی بااشاره به کمبود بارش باران و پایین آمدن سطح آب تالاب و احتمال خشک شدن آن، گفت: از سرریز و مازاد آب تالاب در خروجی آن، معمولا" برای استفاده آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می‌شد اما متأسفانه در حال حاضر تالاب خروجی آب ندارد چرا که سطح آن پایین آمده است.

 

اسکندری از آبیاری چند مورد محصولات کشاورزی با آب فاضلاب در اسدآباد خبر داد و گفت: باتوجه به بررسی و بازدید که همکاران ما در محیط زیست، جهاد کشاورزی، بهداشت از مزارع داشتند، امسال محصولات گندم و جو در برخی از نقاط با آب فاضلاب آبیاری میشده است.

 

وی ادامه داد: متخلفان در استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی به دانشکده علوم پزشکی معرفی شدند که آنان نیز به مراجع قضایی معرفی کردند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسدآباد گفت: نقاطی که مزارع گند و جو با آب فاضلاب آبیاری می شد، کمربندی شهدا، بلوار 22 بهمن و مسیر روستای بادخوره بود.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از عشایر وارد مناطق حفاظت شده آلمابلاغ شده اند که با پیگیریها و هماهنگی و دستور دادستان خودروهای عشایر توقیف شده است. البته تعدادی از عشایر منطقه را ترک کردند.

 

اسکندری از خدمت 8 نیرو در محیط زیست اسدآباد خبر داد و گفت: کمبود نیرو در این دستگاه هم داریم.

 

وی در خصوص پسماندهای عفونی نیز گفت: باتوجه به کارگروه پسماند و پیگیری های صورت گرفته، در حال حاضر مراکز دولتی و خصوصی زباله های عفونی را در محل بیمارستان امحا می شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal