آخرین اخبار

18. تير 1401 - 10:38   |   کد مطلب: 42720
حجت‌الاسلام سعید نجفی روز عرفه را روز عید بر عارفان و انجام اعمالی چون استغفار و ذکر و استجابت دانست و گفت: حضرت صادق(ع) فرمود خداوند قبل از آنکه به زائران خود در عرفات نظر کند، بر زائران امام حسین(ع) تجلی کرده و حوائج آنان را بر آورده می‌کند.

حجت‌الاسلام سعید نجفی، کارشناس مذهبی در اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به فضلیت‌های روز عرفه اظهار کرد: این روز، عید عارفان و روز شناخت، معرفت، عرفان و توسل و ذکر و دعا و بخشایش گناه و استجابت دعا است.

 

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمود که در میان گناهان گناهانی هست که به جز روز عرفه بخشیده نمی‌شود و این روز فرصتی برای طلب بخشش گناه است و رابطه قلبی خود را با خداوند اصلاح کند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه روز عرفه روز اصلاح انسان و توبه در درگاه خداست، گفت: امام صادق(ع) فرمود کسی که در ماه رمضان و شبهای قدر با آن همه فضیلت بخشیده نشود، دیگر تا شب قدر سال آینده بخشیده نخواهد شد مگر اینکه روز عرفه را درک کند و از آن روز بهره ببرد.

 

وی برشمردن اعمال روز عرفه، گفت: از جمله این اعمال دعا، توبه و استغفار است و می‌توان با این اعمال با خداوند ارتباط قلبی گرفت .

 

حجت‌الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: در روایتی از حضرت امام صادق(ع) داریم که فرمود خداوند قبل از آنکه به زائران خود در عرفات نظر کند، بر زائران امام حسین(ع) تجلی می‌کند و حوائج آنان را بر آورده می‌کند و آنان را شفاعت خواهد کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal