آخرین اخبار

18. تير 1401 - 11:57   |   کد مطلب: 42722
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: در حالیکه همه شهرستان‌های تابعه این استان هفته گذشته آبی کرونایی بود اما طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک سه شهرستان همدان، فامنین و بهار در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت آبی هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، حمید پورحسینی اظهار داشت: آمار بیماران بستری در بیمارستان های این استان افزایشی بوده و تعداد موارد جدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان از ۱۰۴ نفر به ۱۲۸ نفر در هفته گذشته رسیده است.

وی اضافه کرد: ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۴۴ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته و ۱۵۱ بیمار در اورژانس های استان همدان پذیرش و از این تعداد ۱۸ بیمار شامل ۱۶ بیمار کرونایی در بخش عادی و ۲ بیمار در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خاطرنشان کرد: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان های استان همدان به ۸۳ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند و وضعیت جسمی چهار تن از بیماران وخیم گزارش شده است.

وی گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۶ دهم درصد کاهش یافت اما مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۱۵.۸ درصد افزایش داشته است.

پورحسینی اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۴۲۶ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۸۶ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان ها ۳۳ هزار و ۳۴۲ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است.

وی در زمینه آخرین آمار واکسیناسیون نیز بیان کرد: بیش از سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۲ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۷ درصد و نوبت سوم ۴۰.۱ درصد است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۵ درصد و نوبت دوم ۸۳.۳ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۸ درصد و نوبت دوم ۱۳ درصد است./ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal