آخرین اخبار

22. تير 1401 - 10:02   |   کد مطلب: 42755
مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: کشاورزان شهرستان اسدآباد با ۲۰ هزار و ۹۴۹ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود بکایی  اظهار داشت: بهای کل گندم خریداری شده در استان همدان ۹ هزار میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال است که تا کنون ۷۸۹ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان اسدآباد با ۲۰ هزار و ۹۴۹ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان رزن نیز با ۱۹ هزار و ۱۷۸ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان اظهار داشت: میزان خرید گندم در شهرستان نهاوند ۱۷ هزار و ۶۴۲ تن، کبودراهنگ ۱۴ هزار و ۳۵۸ تن و همدان نیز ۲ هزار و ۹۵۸ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای آغاز برداشت این محصول تاکنون در استان همدان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با اختلاف ۱۸ هزار ۳۲۴ تن، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است./ ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal