آخرین اخبار

8. مرداد 1401 - 16:30   |   کد مطلب: 42913
در نقشه کرونایی کشور
اسدآباد زرد شد
در آخرین نقشه کرونایی کشور سه شهرستان استان همدان به رنگ قرمز درآمد.

به گزارش آوای سیدجمال، در آخرین نقشه کرونایی کشور سه شهرستان استان همدان به رنگ قرمز درآمد.

 سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، سه شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه این استان شامل «رزن، درگزین و کبودراهنگ» در وضعیت قرمز قرار گرفته اند تا بخشی از نقشه کرونایی استان پس از چندین ماه‌ دوباره قرمز شود.

«حمید پورحسینی» افزود: همچنین شهرستان های «همدان و فامنین» در شرایط نارنجی ، «بهار، اسدآباد، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «تویسرکان» نیز همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

«رنگ بندی نقشه کرونایی استان همدان در هفته گذشته شامل هشت شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی بود.»

او با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان افزایشی است،افزود: شمار مراجعه کنندگان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۳/۵ درصد و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته نیز ۱۸/۵ درصد افزایش داشته است.

 سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان با اشاره به اینکه اکنون ۲۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند،گفت: از این تعداد ۵۴ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند که وضعیت جسمی ۱۴ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

پورحسینی افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان همدان نیز با ۱۰۰ درصد رشد در این مدت(مقایسه هفته قبل) از سه نفر به ۶ نفر افزایش یافته که برهمین اساس مجموع آمار متوفیان از ابتدای  همه گیری کرونا تاکنون در این استان به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

او گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۵۴ نفر و  مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی ۲ هزار و ۷۲۷ نفر بوده است.

 از این تعداد بیمار ۷۲ نفر شامل ۶۵ نفر در بخش عادی و هفت نفر نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

به گفته سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان، مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار و ۲۴۷ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۶۲۳ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۱۳۳ نفر بوده است.

 تاکنون سه میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳/۲ درصد، نوبت دوم ۸۵/۱ درصد و نوبت سوم ۴۷/۸ درصد است.

پورحسینی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۵.۹ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۱ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

او افزود : ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸/۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳/۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۳/۷ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

منبع :ایرنا
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal