آخرین اخبار

8. مرداد 1401 - 16:34   |   کد مطلب: 42914
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:با نفوذ یک سامانه بارشی بارش پراکنده و رگباری باران در ۴۸ ساعت آینده در برخی از مناطق استان ادامه دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدحسن باقری شکیب گفت: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر مناطق استان همدان نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه وارد آسمان استان شده است، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به ویژه مناطق شرقی و شمال شرقی استان ادامه دارد.

با فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت اخیر، کبودرآهنگ با ۲۴ میلی‌متر بیشترین و رزن با چهار میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته اند.

 در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد، گفت: در پی فعالیت این سامانه دمای هوا در بیشتر مناطق استان همدان سه تا چهار درجه سانتی گراد خنک‌تر می‌شود.

باقری شکیب با اشاره به امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

اسدآباد و نهاوند با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه و قهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت اخیربودند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal