آخرین اخبار

13. مرداد 1401 - 13:18   |   کد مطلب: 42945
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با اعلام این خبر گفت: پلیس برای برای ماه محرم و تعطیلات پیش رو تمهیداتی در نظر گرفته تا هم استانی‌ها برای تردد در سطح شهر و انجام عزاداری در این روزها دچار مشکل نشوند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین بشری توصیه‌های پلیس به هیأت‌های برگزار کننده مراسم، دستجات و رانندگان را تشریح و عنوان کرد:

١- با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای انتظام بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت های ترافیکی را مراعات کنند.

٢- عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا سعی کنید به منظور حمل وسایل صوتی، طبل و ... برای اجرای مراسم، از چرخ دستی مناسب استفاده شود. 

٣- در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده‌راه‌ها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران(عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

٤-در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

بشری به مسئولین دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری تأکید کرد: حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند و در هنگام دسته روی مخصوصا شب‌ها، کمترین سطح سواره‌رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرّم هستند، در قسمت‌های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان در پایان یادآور شد: با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران عزیز، از رفتارهای مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری و همکاری لازم را با کارکنان انتظامی استان داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal