آخرین اخبار

25. مرداد 1401 - 10:07   |   کد مطلب: 43024
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بر اساس مطالعات و بازدیدهای میدانی پژوهشکده سوانح طبیعی و انجام مطالعات و کار کارشناسی، ۱۳۹ روستای استان خطرپذیری بالایی در برابر بلایا و مخاطرات طبیعی دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، علیمردان طالبیاظهار داشت: این روستاها در ۲ قالب دسته بندی شدند که برخی از این روستاها در اولویت نخست قرار دارند و در سفر استانی رییس جمهور به استان همدان ۱۸۰ میلیارد تومان در قالب ۵۱ طرح برای ایمن سازی روستاها پیش بینی شد.

 وی اضافه کرد: این هزینه سازی برای ایمن سازی پنج روستا در همدان، هشت روستا ملایر، ۱۱ روستا در نهاوند، ۶ روستا تویسرکان، چهار روستا در اسدآباد، سه روستا در کبودراهنگ، چهار روستا در بهار، سه روستا در رزن، ۶ روستا در فامنین و یک روستا در شهرستان درگزین هزینه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: ۸۸ روستا در اولویت دوم قرار دارند که شامل ۲ روستا در همدان، هفت روستا ملایر، ۲۳ روستا در نهاوند، ۱۱  روستا تویسرکان، پنج روستا در اسدآباد ، ۱۳ روستا در کبودراهنگ، ۹ روستا در بهار، ۱۳ روستا در رزن، سه روستا در فامنین و ۲ روستا در درگزین هزینه می شود.

طالبی ادامه داد:  برای ایمن سازی ۸۸ روستا از حوادث و مخاطرات طبیعی ۴۴۲ میلیارد تومان پیش بینی و نیاز است که امید می رود با تامین این اعتبار، تکلیف قانونی پیش بینی شده در برنامه پنج ساله مبنی بر ایمن سازی ۳۰ درصد از مناطق در معرض آسیب، اجرایی شود.

وی گفت: سیل اخیر به هشت نقطه روستایی و یک نقطه شهری خسارت زد که شامل ۶ روستای فامنین، ۲ روستای کبودرآهنگ و شهر همدان می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: این خسارت ها شامل خسارت به ۵۰ واحد در شهر همدان و نیاز به تعمیر آنها، ۱۷ واحد احداثی در روستایی، ۱۶ تعمیری و ۶ معیشتی است علاوه بر این به ۲ پروژه  ابنیه ای در روستاهای فامنین یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

به گزارش ایرنا از ۴۳ مخاطره طبیعی جهان ۳۴ مورد در ایران و ۲۴ مورد در استان همدان رخ داده است که مهمترین آنها در این استان به ترتیب اولویت خشکسالی، سسیل، زلزله، یخبندان و کولاک است. /ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal