آخرین اخبار

16. شهريور 1401 - 19:31   |   کد مطلب: 43231
رئیس پلیس فتا استان همدان نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از احساسات مذهبی مردم در ایام اربعین هشدار داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ سرخوش نهاد در این خصوص بیان داشت: مهمترین شیوه و شگرد کلاهبرداران راه اندازی سایت‌های جعلی فروش بلیت، صدور سریع ویزای اربعین، ارسال لینک‌های آلوده برای زائران در طول مسیر و کمک برای جمع آوری نذورات است.
 
وی افزود: جمع آوری کمک‌های مردمی برای اعزام افراد نیازمند و کم بضاعت به کربلا یکی دیگر از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری است؛ بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی در سامانه سماح است. باتوجه به این موضوع، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این مناسبت به طراحی و معرفی سامانه‌های جعلی با هدف هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند لذا برای ثبت نام به سایت samah.haj.ir مراجعه کنید.
 
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: کاربران مدنظر داشته باشند برای دریافت گذرنامه خود حتما به دفاتر مجاز و قانونی مراجعه کنند و از ارسال مدارک هویتی خود به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غیرمجاز در بستر فضای مجازی جهت صدور گذرنامه خودداری کنند.
 
این مقام مسئول افزود: در مواردی نیز مجرمین با طرح موضوع جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات مردمی برای برپایی موکب یا پذیرایی از زوار اربعینی، پیام‌هایی را در شبکه اجتماعی حاوی لینک پرداخت اینترنتی جعلی یا معرفی شماره حساب در اختیار کلاهبرداران به‌عنوان حساب هیأت‌های مذهبی یا خادمین موکب برای کاربران ارسال و بدینوسیله کلاهبرداری می‌کنند.
 
این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان در صورت تمایل به پرداخت هر گونه نذورات نقدی، ترجیحاً با مراجعه حضوری به مؤسسات معتبر و هیأت‌های شناخته شده مذهبی، این اقدام نیکو و خداپسندانه خود را انجام دهند.
 
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: زائران پیاده مراقب دستگاه‌های اسکیمر باشند و کارت بانکی خود را در هنگام خرید به دست فروشنده‌ها نداده و رمز بانکی خود را به صورت محرمانه وارد کنند تا رمز بانکی آن‌ها افشا نشود.
 
رئیس پلیس فتا همدان از عموم شهروندان درخواست کرد: برای ارتباط و ارسال درخواست‌های خود تنها از راه‌های ارتباطی اعلامی در رسانه‌های معتبر استفاده کنند و هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal