آخرین اخبار

5. مهر 1401 - 22:21   |   کد مطلب: 43316
معاون عملیات سپاه پاسداران، با اشاره برخی تحرکات در اطراف برخی مرزهای ایران تاکید کرد: منشاء تهدید و عملیات علیه کشورمان در هر نقطه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهیم.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون حوادث و  رخدادهای اخیر داخلی و منطقه‌ای، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران براساس عقیده محکم و قدرت ایمان خود جبهه مقاومت را علیه ابرقدرت ها در طول جنگ تحمیلی تشکیل داد، تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله تا سال ها برای ما آموزنده است زیرا ما در طول دفاع مقدس آموختیم که چگونه روی پای خود بایستیم و به خود اتکا کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدها نمی تواند ملت ایران را مرعوب کند، افزود: دفاع مقدس به ما اثبات کرد که با  مقاومت و شهادت می توانند از کشور و میهن اسلامی حفاظت کنند.

سردار نیلفروشان با تبیین چرایی حضور ملت ایران در صحنه های دفاع از انقلاب و کمرنگ نشدن حضور آنان در این عرصه به دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و گفت: توسعه و پیشرفت در اکثر حوزه ها، ریشه در 8سال دفاع مقدس و خودباوری این ملت دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا؛ زمینه های رشد و توسعه یابی ما ریشه در این دارد که ما یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم و جز توکل بر خدا، نگاه مان به دست اجنبی نباشد، یاد گرفته ایم که باید خودمان کشورمان را بسازیم.سرنوشت در میدان های جهاد، شهادت و مقاومت تعیین می شود. ما زمانی که دست خالی بودیم و جز خداوند کسی را نداشتیم، با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پشتوانه و ایمان مردمی ، توانستیم 8سال جنگ را مدیریت کنیم و به پیروزی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه هر دشمنی که قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد تمام کننده نیست، خاطر نشان کرد: دشمن متوجه شده است که ملت ایران، ملتی نیست که با تهدید و ارعاب دچار فروپاشی شود و چنانچه مورد تجاوز قرار گیرد، به آسانی تسلیم و بدنبال احقاق حق خود نباشد. درحال حاضر اگر کشوری نیت تجاوز به خاک ما را داشته باشد، اولین سوالی که برای خود دارد این است که، واکنش ملت ایران چگونه است؟

معاون عملیات سپاه افزود: ملت ایران طی 8سال دفاع مقدس علی رغم همه ی فشارها، با وجود اینکه تمامی ابرقدرت ها درصدد بودند جنگ را به پایان برسانند، با داشتن رویکرد تنبیه متجاوز بدنبال رویارویی با طرفی بود که به تمامیت ارضی خود تعرض کرده بود، در حقیقت مجازات متجاوز و کشوری که دست به حمله زده را دنبال می کرد و بر جبران خسارات تاکید داشت و در این مسیر ایستادگی کرد.

سردار نیلفروشان در ادامه تصریح کرد: ما در دفاع مقدس ایستادیم و این ایستادگی منجر به این شد که شورای امنیت متجاوز بودن صدام را پذیرفت و این ها ریشه در ایستادگی ملت ما دارد، ما در جنگ به دشمنان و دوستان خود ثابت کرده ایم که ملت ثابت قدم و استواری هستیم، در مورد ارزش های خودمان تعصب داریم و برای معیارهایی که برای آن انقلاب کردیم همواره ارزش قائل هستیم و ایستادگی و پایداری خواهیم کرد، شهید تقدیم می کنیم ولی ذلت را نمی پذیریم.

وی در تشریح توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در شرایط کنونی گفت: ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال تولید و تولد قدرت هستیم که نه بصورت ماهانه بلکه بصورت روزانه دنبال می شود و به عنوان یک راهبردی اصلی پیش برنده سپاه مد نظر فرماندهان و مراکز تحقیقاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal