آخرین اخبار

11. مهر 1401 - 22:22   |   کد مطلب: 43351
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌های آبخیزداری بسیاری خواهیم داشت، گفت: امسال ۳۰۰۰ هکتار طرح آبخیزداری در سطح چندین روستای شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، بهزاد شاهمرادی  اظهار کرد: طرح مطالعاتی روستاهای هدف در رابطه با طرح آبخیزداری انجام شده و تا پایان سال این طرح‌های آبخیزداری در سطح این روستاها در قالب بندهای گابیونی، ملاتی و سنگ چین انجام می‌شود.

وی هلور، ویرایی، شیلاندر و ملاولی را از جمله روستاهای پیش بینی شده برای اجرای طرح آبخیزداری امسال دانست و تصریح کرد: تعداد طرح‌های آبخیزداری ۳۰۰۰ هکتاری شهرستان بستگی به رودخانه‌ها، جانمایی و توپوگرافی منطقه موردنظر خواهد داشت اما با قطعیت این میزان طرح آبخیزداری تعهد شده شهرستان تا پایان سال اجرا خواهد شد.

شاهمرادی افزود: منابع طبیعی شهرستان هر ساله دارای طرح‌های مرتع داری مختلفی از جمله بذرکاری، بذرپاشی و کشت گیاهان دارویی بوده که امسال نیز این طرح‌ها جزء برنامه هستند اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند و اجرای این برنامه‌ها بستگی به بارندگی‌های سال اخیر دارد و منتظر وضعیت بارش‌ها هستیم.

وی در رابطه با برداشت علوفه‌ مرتعی در شهرستان گفت: متأسفانه به علت خشسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها جدای از چرای دام در سال‌های گذشته و امسال برداشت هیچ گونه علوفه مرتعی در شهرستان نداشته ایم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد در رابطه با کشت موسیر نیز بیان کرد: کشت موسیر نیز بستگی به وضعیت بارندگی‌ها خواهد داشت و هنوز برنامه‌ای در این رابطه نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه امسال و سال گذشته موردی از آتش سوزی مراتع در شهرستان اسدآباد نداشته‌ایم، گفت: فرهنگسازی، تبلیغات و اطلاع رسانی، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی مختلف با دهیاران و شوراهای روستایی و ارسال پیامک، دیدار چهره‌به چهره با مردم و نیز حمایت مردم از نقش مؤثری در صفر شدن آمار آتش‌سوزی های مراتع این شهرستان برخوردار بوده است.

شاهمرادی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در چنین فصلی هر ساله میزان آمار آتش سوزی مراتع شهرستان بسیار بالا بود که خوشبختانه این دغدغه منابع طبیعی شهرستان با حمایت مردم مرتفع شده است.ایسنا،

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal