آخرین اخبار

3. آبان 1401 - 13:54   |   کد مطلب: 43481
آیت الله حبیب الله شعبانی با تأکید بر اینکه باید حرف عموم مردم از تربیون نماز جمعه شنیده شود و البته ائمه جمعه مطالبه گر هستند، گفت: باید مسائل و مشکلات فرهنگی در قرارگاه فرهنگی که همان دفتر امام جمعه است، با همکاری مدیران دستگاههای فرهنگی مدیریت شود، باید دهه هشتادی و نودی که سرمایه کشور است را نگذاریم با رها شدگی فضای مجازی از دست برود.

به گزارش لیلا نظری فرهودی خبرنگار آوای سیدجمال، آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم معارفه امام جمعه جدید اسدآباد در مسجد جامع این شهر با اشاره به مشکلات مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی اظهار کرد: دشمن از این اوضاع با وجود مشکلات مردم سؤ استفاده می‌کند و باید ما مسئولان اولویت را حل مشکلات مردم بدانیم و در این راستا حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به وجد وحدت در جامعه، گفت: ائمه جمعه محور وحدت در کنار دیگر مسئولان هستند و این وحدت باید به گونه ای باشد که منفعتش به مردم بازگردد.

 

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه همدان به خدمت ۱۲ سال حجت الاسلام حسینی مجد در اسدآباد اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام موحدی از ائمه جمعه موفق استان است که ساده زیستی و در کنار مردم و روحانیت بودن از ویژگی های وی است.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که نماز جمعه باید قرارگاه فرهنگی هر شهری است، تصریح کرد: هم اقای حسینی مجد  هم اقای موحدی و همه ائمه جمعه استان و روحانیت باید تلاش کنیم که توصیه رهبر انقلاب که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است، باید با وجود ائمه جمعه مسائل فرهنگی مدیریت شود.

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه دفتر امام جمعه و شخص امام جمعه بودجه فرهنگی مستقل ندارد و بودجه های فرهنگی در اختیار مدیران فرهنگی و دستگاههای دولتی است، تأکید کرد: باید ادارات تبلیغات اسلامی، ارشاد، آموزش و پرورش، شهرداری ها کمک و همکاری کنند و مسائل فرهنگی شهرستان مدیریت شود.

 

وی   با بیان اینکه امام جمعه اگر بخواهد کار فرهنگی کند و موافق باشد، نیاز است که روحانیت، فرماندار و مدیران دستگاههای فرهنگی همراه او شوند، افزود: امام جمعه متولی فرهنگی است اما بودجه جداگانه ندارد، درواقع  مظلوم ترین ها در بین مسیولان ائمه جمعه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان ینکه دهه هشتادی و نودی ها نقطه قوت ایران و سرمایه اینده این کشور هستند، افزود: با رها شدگی که در فضای مجازی ایجاد شده، دشمن تلاش می‌کند که این ظرفیت را نه تنها متوقف کند بلکه به نفع خود استثمار کند، باید مراقب این سرمایه ها باشیم نباید اجازه دهیم این ظرفیت از دست برود. باید شورای فرهنگ عمومی تشکیل و مصوبات آن اجرایی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بپذیریم که مشکل در حوزه فرهنگی وجود دارد، افزود: البته ائمه جمعه در جلساتی که با مسئولان استان برگزار می شود، خیلی مطالبه گری جدی و دغدغه مردم را دارند، شاید اخبارش منتشر نشود، اگر جوانی شغل ندارد، گرفتاری دارد و نمی‌تواند ازدواج کند، دغدغه امام جمعه است اما متولی مستقیم مسائل اقتصادی آنها نیسند و مدیران ولتی مسئول این قضییه هستند.

 

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه ائمه جمعه مطالبه گر هستند و البته حرف عموم مردم باید از این تربیون نماز جمعه شنیده شود، افزود:  ائمه جمعه کمک کار دولت هستند و جمهوری اسلامی به سادگی به دست نیامده و بهترین ها از خانواده معظم شهدا خون دادند تا این انقلاب بماند بنابراین باید عزت کشور را قدر بشناسیم.

 

وی با بیان اینکه امروز تنها کشوری که رئیس جمهورش در سازمان ملل ایستاده است، رئیس جمهور ایران است، افزود: تمام راه حل کشور این است که به آرمانهای انقلاب برگردیم، ما انقلاب کردیم که فساد نباشد، عدالت باشد، در برخی دستگاههای اداری تبعیض‌ها وجود دارد، باید به انقلابی گری برگردیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان یادآور شد: اسدآباد سابقه پرافتخاری با وجود شخصیت بزرگی چون سیدجمال الدین و مردمان متدینی دارد که از آنان تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal