آخرین اخبار

23. آبان 1401 - 23:27   |   کد مطلب: 43651
مهدی جهانگیری گفت:بیشترین سطح زیر کشت چغندر استان در شهرستان نهاوند حدود۴۰۰۰ هکتار و سپس شهرستان اسدآباد حدود ۱۸۷۰ هکتار است.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی جهانگیری گفت: رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت چغندر قند توسط کمباین تمام اتوماتیک خبرداد و گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در استان حدود۸۰۰۰ هکتار است که برداشت آن توسط به‌صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود.

او گفت:به منظور برداشت مکانیزه محصول چغندرقند در استان کمباین تمام اتوماتیک شش ردیفه با قابلیت برداشت یک هکتار محصول در هر ساعت مطابق تکنولوژی جهان خریداری و وارد استان شد که این دستگاه هم اکنون در شهرستان نهاوند در حال برداشت چغندر است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول ۹.۶۱ تن در هکتار است، گفت: بیشترین زمین زیر کشت چغندر استان در شهرستان نهاوند حدود۴ هزار هکتار و سپس شهرستان اسدآباد حدود ۱۸۷۰ هکتار است.
جهانگیری گفت: کشت چغندر در استان با توجه به شرایط جوی از نیمه دوم اسفند آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و برداشت این محصول از اوایل مهر آغاز و تا اواسط آذر ماه انجام می‌شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal