آخرین اخبار

27. آبان 1401 - 18:20   |   کد مطلب: 43684
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، میثم لطیفی معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد.

**متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

به منظور حفظ هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در نحوه اجرای «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» مصوب ۰۸/۰۸/۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی این قانون مبنی ­بر افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران) علاوه­ بر افزایش‌های موضوع تصویب­­نامه شماره ۲۱۴۸۷/۵۹۸۲۶ هـ مورخ ۱۵/۲/۱۴۰۱ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن، برای اجرا از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۱ به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

**دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری

۱- ۳۰۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارکنان شاغل در شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست شماره ۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

۲- معادل ریالی امتیاز مذکور در بند ۱ به میزان ۱۰ میلیون و ۵۹ هزار ریال در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳/۰۶/۱۳۷۰ و سایر مشمولین جزء ۱ بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

۳- افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ برای همه کارکنان دارای قرارداد‌های مشمول قانون کار شاغل در دستگاه­‌های اجرایی، تابع ضوابط مقرر در بخشنامه شماره ۲۶۵۳۴۴ مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۰ شورای عالی کار با رعایت موارد مندرج در تصویب­نامه شماره ۴۲۲۸۳/ت ۵۹۸۲۶ هـ مورخ ۱۸/۰۳/۱۴۰۱ هیأت وزیران (موضوع اصلاح تبصره ۲ بند ۳ تصویب­نامه شماره ۲۱۴۸۷/ت ۵۹۸۲۶ هـ مورخ ۱۵/۰۲/۱۴۰۱ هیأت وزیران) است.

۴- در احکام کارگزینی اعضای هیأت علمی و قضات، مبلغ ۱۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۳۴۰ ریال با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

۵- «فوق­‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» برای اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی پس از تصویب دستورالعملی که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می­رسد، اعمال می‌شود.

۶- ۳۶۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان شاغل در نیرو‌های مسلح، به میزان ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۰۰ ریال، با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

**در اجرای این افزایش‌­ها رعایت موارد زیر لازم است:

الف) مبلغ ناشی از اعمال این افزایش، مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه سایر اقلام پرداختی نظیر فوق‌العاده ویژه، فوق‌العاده اضافه‌کار، پاداش پایان خدمت و …، محاسبه نمی­‌شود.

ب) فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد برای اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول کسور بازنشستگی نیست.

ج) تمامی افزایش‌های ناشی از اجرای این قانون از تفاوت تطبیق موضوع جزء ۱ بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور کسر نمی‌شوند.

مثال- برای کارمندانی که در سال جاری پس از اعمال افزایش‌­های موضوع این قانون، مجموع مبالغ مندرج در حکم کارگزینی آن‌ها کمتر از مبلغ ۵۶ میلیون ریال بوده و تفاوت تطبیق جزء ۱ بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دریافت می­‌دارند، به قرار جدول شماره ۱ عمل می‌شود. (در این مثال مقادیر فرضی و برای مرد متأهل دارای یک فرزند در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.)

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal