آخرین اخبار

11. آذر 1401 - 22:44   |   کد مطلب: 43812
آیت الله شعبانی گفت: مشکلات کشور صرفا با تصویب قانون حل نخواهد شد و مجلس باید بر اجرای قوانین و عملکرد دولت در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نمازجمعه عبادی سیاسی همدان گفت: مشکلات کشور صرفا با تصویب قانون حل نخواهد شد و مجلس باید بر اجرای قوانین و عملکرد دولت در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه انسان را به اسارت در بیاورد، تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند تا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های معاند، اندیشه جامعه و افکار عمومی را در دست گیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مردم را به آزاداندشی و تحلیل اخبار دعوت می‌کند، تاکید کرد: رسانه های دشمن، همچون فرعون است که می خواهد در جنگ ترکیبی کنونی، فکر، اندیشه و اذهان عمومی مردم را مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب استخفاف و فرعون هایی باشیم که بنای آنها بر مدیریت اندیشه در جامعه است تا کشور را دچار استخفاف و پیروی کورکورانه از خود نکنند، بیان کرد: زمانی که جامعه دچار اسستخفاف و زودباوری در مقابل رسانه دشمن می شود قدرت تحلیل خود را از دست داده و حس بی اعتمادی در جامعه افزایش می یابد و رفتارهای غیرمنطقی و هیجانی در آن دیده می شود که باید در برابر این اخبار ضدونقیض، مردم را به آزاداندیشی و تحلیل دعوت کنیم.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس یازدهم قوانین خوبی تصویب کرده که مهمترین آنها قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تقویت امنیت قضایی کشور، تسریع صدور مجوز برای برخی از کسب و کارها، اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، رتبه بندی معلمان و جوانی جمعیت است اما سوال اساسی مردم این است که این قانون های خوب تا چه میزان اجرایی شده‌اند.؟

وی با بیان اینکه انتظار مردم از مجلس این است که وقتی قانونی را مصوب می کند به اجرای این قانون توسط دولت نیز نظارت داشته باشد، اضافه کرد: انتظار به حق مردم این است که مجلس برخی قوانین متناسب با تحریم ها را بازسازی، مسیر تولید را تسهیل و قوانین متناسب با شرایط حاد را طراحی کند و بر عملکرد دولت در زمینه اقتصادی نظارت بیشتری داشته باشد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: برخی از قوانین باید مبتنی بر شرایط تحریم، بازسازی و تسریع در مسیر تولید باشد و نمایندگان مردم قوانین متناسب با شرایط حاد را طراحی کنند.

وی با بیان اینکه بسترهای مناسب برای معلولان در سطح شهر باید فراهم شود به طوریکه معلولان در این زمینه گلایه هایی دارند، گفت: سوال من و مردم از دولت مردمی و انقلابی این است که دولت محترم چه طرحی برای حفظ هنجارهای دینی و اجتماعی دارد؟ آنها باید نسبت به هنجارهای دینی و اجتماعی توجه خاص داشته باشند.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: زودباوری در برابر اخبار رسانه دشمن موجب از دست دادن قدرت تحلیل، رونق حس بی اعتمادی در جامعه و رفتارهای هیجانی و غیر منطقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای جامعه پر از اخبار ضد و نقیض است، افزود: رسانه های مختلف یک دروغ را آنقدر تکرار می‌کنند که خود انسان هم آن را باور می کند./شبستان

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal