آخرین اخبار

7. دى 1401 - 10:52   |   کد مطلب: 43996
حسین سلیمانی گفت:عمل موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی برای اولین بار در شهر اسدآباد توسط دکتر صفری متخصص ارتوپدی بیمارستان حضرت قائم(عج) انجام شد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین سلیمانی، مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد  بااشاره به عمل موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی برای اولین بار در شهر اسدآباد توسط دکتر صفری متخصص ارتوپدی بیمارستان حضرت قائم(عج)، گفت: زانو یکی از مهم‌ترین مفاصل بدن است که در طی فعالیت‌های روزانه نیروی زیادی را متحمل می‌شود و در هر بار قدم‌زدن نیروبی به اندازه‌ی ۳ تا ۸ برابر وزن بدن فرد به زانوها وارد می‌شود. به دلیل وجود ساختارهای غضروفی در سر استخوان‌ها و مینیسک زانو، این نیروها تا حدی خنثی می‌شوند.

 وی ادامه داد: پای پرانتزی نوعی شکل غیرطبیعی در پاها است که هنگام حالت ایستاده که مچ دو پا به هم متصل است، فاصله‌ای بین دو زانو وجود دارد.  پای پرانتزی بسته به میزان فاصله‌ دو زانو از هم می‌تواند خفیف تا شدید باشد. در این حالت، با توجه به اینکه راستای استخوان‌های زانو مناسب نیستند بنابراین نیروی وارده بر بخش‌های مختلف زانو نیز بصورت متعادلی پخش نمی‌شوند.

وی افزود: در این حالت آن بخشی از زانو که نیروی بیشتری دریافت می‌کند زودتر دچار آسیب می‌شود و شاهد تخریب غضروف بخش میانی یا جانبی زانو می‌شویم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal