آخرین اخبار

9. دى 1401 - 15:45   |   کد مطلب: 44014
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از مسائل مورد توجه مسئولان حل مشکلات اقتصادی است حق این مردمی که اجازه نفوذ دشمن را ندادند و نقشه‌های دشمن را بر ملا کردند نیست که تحت فشار اقتصادی قرار گیرند و در ادارات معطل شوند. حق این مردم نیست با تسامح و برنامه‌های اشتباه در کارشان گره ایجاد شود.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز جمعه ۹ دی ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در راس تقوا توجه به نماز است و انسان باید در نماز به آداب آن توجه کند.

وی طهارت را اولین آداب و مقدمه از نماز دانست و افزود: وضو و طهارت باعث می‌شود انسان خود از آلودگی و گناه و از شیطان پاک کند و انسان علاوه بر طهارت ظاهر طهارت باطن نیز داشته باشد.

خطیب نماز جمعه همدان گفت: آب برای پاکی و رحمت خدا آفریده شده و اگر آب نبود به سراغ خاک برای پاک شدن به محضر خدا برویم و کسانی می‌توانند عروج را درک کنند که طهارت باطنی را کسب کرده باشند.

وی با بیان اینکه همه روزها روز خداست اما بعضی روزها را قرآن کریم ایام الله عنوان می‌کند، بسان کرد: ایام الله ایامی است که نعمت‌های الهی در عالم ظهور و بروز پیدا می‌کند و جامعه دست خدا را می‌بیند و رقیب‌های ساختگی خدا نابود می‌شود، در تذکر ایام الله نشانه‌هایی برای خدا است و انسان باید شاکر باشد.

شعبانی با استناد به آیات قرآن گفت: قبل از شکر باید صبر کنید، فتنه‌هایی که وجود دارد وقتی فتنه رفع شد انسان باید شاکر باشد و همچنان صبر داشته باشد.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: فتنه‌های پیچیده‌ای که رخ داد بسیاری از خواص را دچار تحلیل‌های غلط کرد و بسیاری از افراد را دچار خطا کرد، در همان ایام مردم با حماسه ۹ دی معجزه مردمی نظام اسلامی را به رخ دنیا کشیدند که باید شاکر بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: جامعه‌‌ای که به سمت تعالی حرکت کرده دچار فتنه‌های شدیدتر می‌شود آن انسان و جامعه‌ای که حرکت نکرده آزمایشات راحت‌تری دارد، قرآن کریم بعد از آزمایشات فتنه از جامعه، صبر در مقابل فتنه‌های دیگر را می‌خواهد.

وی تصریح کرد: یکی از ایام الله ما ۹ دی است که مردم سال‌هاست با حضور خود در خلق این حماسه افتخار آفریدند و این ظرفیت مردمی نظام برای عبور از بحران‌ها است، ظرفیت‌هایی که هميشه تحلیل‌های دشمن را بر هم زده و دشمن را به لکنت انداخته است.

شعبانی ضمن گلایه از ضعف انعکاس تجمعات و حضور مردم حتی در رسانه‌های داخلی به ویژه در مراسم تشییع شهدای گمنام، گفت: حضور شکوهمند مردم را می‌بینیم رسانه‌های انقلابی باید قوی‌تر در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

وی گفت: یکی از مسائل مورد توجه مسئولان حل مشکلات اقتصادی است حق این مردمی که اجازه نفوذ دشمن را ندادند و نقشه‌های دشمن را بر ملا کردند نیست که تحت فشار اقتصادی قرار گیرند و در ادارات معطل شوند. حق این مردم نیست با تسامح و برنامه‌های اشتباه در کارشان گره ایجاد شود.

خطیب جمعه همدان با اشاره به تذاکرات مراجع در خصوص مسائل اقتصادی کشور افزود: این توصیه‌ها فقط به دولت نیست انتظار می‌رود دولت و مجلس توجه جدی به مطالبات مراجع در حل مشکلات مردم داشته باشند.

وی ابراز کرد: امروز مشکل ما فقط در مدیران و افراد نیست، مشکل سیستم اقتصادی باید حل و فصل شود و در یک بخش سیستم ما طوری طراحی شده که دلال پروری در آن رشد کرده، وقتی تولید کننده حمایت نشود و دلال سود را می‌برد و این طبیعی است که بسیاری به سمت دلالی حرکت می‌کنند و طبیعی است وقتی اقتصاد جامعه امنیت نداشته باشد سرمایه مردم به سمت مشکلات می‌رود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در کشور مالیات است که بسیاری از اقشاری با حقوق کم مالیات پرداخت می‌کنند اما برخی افراد با ثروت‌های میلیاردی مالیات نمی‌دهد این طرحی که در مجلس با عنوان طرح عایدی مالیات بر سرمایه معطل مانده و طبق نظر کارشناسان کمک کننده دولت است انتظار می‌رود مجلس انقلابی قوانینی مصوب کند که در کنترل بازار و حل مشکلات این حوزه کمک کند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal