آخرین اخبار

13. بهمن 1401 - 8:03   |   کد مطلب: 44325
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:
تسویه بهای کود شیمیایی محصول در زمان برداشت
بهروز الیاسی از اجرای کشت قراردادی گندم آبی در استان خبر داد و گفت: در برنامه کشت قراردادی، کشاورزان با پرداخت 50 درصد از مبلغ، کود فسفاته و پتاسه مصرفی خود را تحویل گرفتند و 50 درصد باقیمانده بهای کود را در زمان برداشت محصول تسویه می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت این ایام اظهار کرد: این شرکت با تأمین و تدارک صددرصدی انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز استان، سالیانه حدود 100 هزار تن  انواع کودهای کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه را با کمک 94 کارگزار و عامل فروش شرکت در استان توزیع می‌کند.

 

وی رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را تأمین نهاده مورد نیاز بخش تولید کشاورزی در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز و بهره‌بردار توصیف کرد و گفت: با بررسی مناطقی از استان که ممکن بود کشاورز برای تهیه کود به زحمت بیفتد با درخواست جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه، مجوز کارگزاری با رعایت دستورالعمل‌های موجود صادر شده که در سالجاری تعداد 13 کارگزاری جدید در مناطق مورد نیاز افزوده شد.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برنامه کودی استان در سال‌جاری 120 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه دار بود، افزود: سهمیه استان در بهمن ماه به 123 هزارتن افزایش پیدا کرد که شامل 98 هزار تن ازته ، 18 هزار تن فسفاته و 7 هزار تن پتاسه است.

 

وی با اشاره به اینکه از مقدار 123 هزار تن کودهای کشاورزی سهمیه استان تا تاریخ 10 بهمن ماه، حدود 68 هزار تن کود ازته ، 9200 تن کود فسفره و 3250 تن کود پتاسه در بین کشاورزان و بهره برداران منطقه توزیع شده، گفت: در تابستان امسال ذخیره راهبردی انواع کودهای کشاورزی یارانه دار استان بالغ بر 27 هزار تن بود که این اتفاق کم سابقه با همت شبانه روزی همکاران و استفاده از فضای حداکثری انباری حاصل شد.

 

الیاسی ادامه داد: پشتیبانی مطمئن در تأمین به هنگام این نهاده مهم برای تولیدات کشاورزی استان بود که در حال حاضر این ذخیره راهبردی 16 هزار تن است.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اشاره به برگزاری همایشی در سوم خرداد امسال با موضوع آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، گفت: این همایش  برای معرفی کودهای کشاورزی تولیدی به طور مستقیم به بهره برداران و کشاورزان بود که مورد استقبال قرار گرفت.

 

وی از اجرای کشت قراردادی گندم آبی در استان خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای کشت قراردادی با محوریت گندم آبی در استان همدان، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اعلام آمادگی در زمینه تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز این طرح نسبت به توزیع کودهای کشاورزی اقدام کرد که این برنامه عملیاتی در اراضی گندم آبی استان با کمک شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرایی شد.  

 

الیاسی عنوان کرد: در برنامه کشت قراردادی، کشاورزان با پرداخت 50 درصد از مبلغ، کود فسفاته و پتاسه مصرفی خود را تحویل گرفتند و 50 درصد باقیمانده بهای کود را در زمان برداشت محصول تسویه می‌کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal