آخرین اخبار

27. بهمن 1401 - 14:42   |   کد مطلب: 44449
به بهانه شانزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید قهاری‌سعید صورت می‌گیرد
از برگزاری یادواره شهید و پخت نان صلواتی تا اردوی جهادی پزشکی و مسابقات فرهنگی و ورزشی در اسدآباد
سرهنگ امیدعلی الیاسی با اشاره به اینکه سردار شهید قهاری‌سعید یک الگوی به تمام معنا در مدیریت و تفکر جهادی بود و باید همه ما مسئولان از او درس بگیریم، گفت: به بهانه سالگرد شهادت او برنامه‌های مختلف و متنوعی از یادواره شهید، اردوی جهادی پزشکی، پخت نان صلواتی تا برگزاری مسابقات کتاب و ورزشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست هماهنگی برگزاری مراسمات بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید سعید قهاری‌سعید در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با اشاره به زندگینامه و مسئولیت‌های شهید قهاری در بسیاری از شهرها، اظهار کرد: او فرماندهی لشگرهای مختلف بر عهده داشت و با توکل بر خدا، مدیریت و تفکر جهادی به نحو احسن وظایفش را انجام داد.

 

وی گفت: این یک درس برای همگان به خصوص ما مسئولین است که نسبت به انجام وظایف خود و خدمت بی منت به مردم شهید قهاری الگو قرار دهیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با بیان اینکه شهید قهاری تبلور ایثار و خدمت به مردم و ولایت مدار است، افزود: از ویژگیهای شاخص قهاری بصیرت او بود که هم وظیفه و نقشه شوم دشمن را شناخت و هم به آن وظیفه خود عمل کرد و البته مزد تکلیف‌مداریش را گرفت و به شهادت نائل آمد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی فعلی و جنگ شناختی که ما در آن هستیم و تلاش دشمنان برای جابه جایی ارزشها بین جوانان و جامعه اسلامی است، لذا وظیفه همه ما، مسئولین، آموزش و پرورش، دانشگاهها و اصحاب رسانه و اقشار مختلف عمل به فرمان رهبری همان جهاد تبیین و ادامه راه شهدا است.

 

الیاسی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فرار رسیدن سالروز شهادت شهید قهاری سعید در 4 اسفند ماه و تدارک برنامه‌های متنوعی برای شناساندن راه و منش و مجاهد و خدمات این شهید از سوی سپاه و دیگر ادارات، از برگزاری یادواره شهید در سالن ارشاد اسلامی در سوم اسفندماه خبر داد.

 

وی سخنرانی یکی از همرزمان شهید قهاری در قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری اردوی جهادی پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی، پرداخت هزینه های دارویی توسط اوقاف،  برگزاری مسابقات جام فوتسال سرباز خاکی، پخت نان صلواتی در تعدادی ز نانوایی ها، برگزاری مسابقات بوکس به یاد شهید، پویش قرائت قران به یاد شهید، برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست بصیرتی با موضوع شهید قهاری را از جمله برنامه های بزرگداشت سالروز شهادت شهید قهاری برشمرد و دو پیشنهاد برگزاری سمینار علمی با موضوع شهید قهاری و دلنوشته دانشجویان به شهید و برپایی ایستگاه صلواتی را هم به دانشگاه‌ها پیشنهاد داد.

 

 جعفر حسام طاهر، مسئول امور فرهنگی سپاه ناحیه اسدآباد هم از تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته فرهنگی تمثال مبارک شهید قهاری روی چفیه در مراسم یادواره این شهید خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که علاوه بر حضور مسئولان، دهیاران، اقشار مختلف مردم، آموزش و پرورش نسبت به دعوت دنش‌آموزان و اولیا آنان برای حضور در مراسم یادواره اقدام کند.

وی  شهید قهاری سعید را آبروی شهرستان دانست و گفت: باید با برگزاری مراسماتی در روز و شأن این شهید یادش را گرامی بداریم.

 

 

شهید «سعید قهاری سعید» در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود و در 4 اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات جهنم دره در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal