آخرین اخبار

27. بهمن 1401 - 15:13   |   کد مطلب: 44450
جلال زارع با بیان اینکه آنگونه که باید در کنگره اول 8 هزار شهید استان همدان به نام، شخصیت، جایگاه شهید قهاری‌سعید که مجاهدت و خدمات او در تاریخ کشور و به خصوص استان همدان و اسدآباد پرآوازه است، پرداخته نشد، گفت: انتظار می‌رود در کنگره دوم شهدای استان به این موضوع و مطالبه پرداخته شود.

به گزارش آوای سیدجمال،   جلال زارع، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری اسدآباد در نشست هماهنگی برگزاری مراسمات بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید سعید قهاری‌سعید در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با اشاره به وظایف هر یک از مسئولان و مرم در قبال توجه به شهیدان، اظهار کرد: یکی از حسرت‌های ما در کنگره اول 8 هزار شهید استان همدان این بود آنگونه که باید نام، شخصیت، جایگاه شهید قهاری‌سعید که مجاهدت و خدمات او در تاریخ کشور و به خصوص استان همدان و اسدآباد پرآوازه است، توجه نشد حال انتظار می‌رود در کنگره دوم برای معرفی وی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب دانشگاه‌ها برای پرداختن به مقام شهیدان و راه الگوگیری از آنان، گفت: انتظار می‌رود که مسئولان دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی عصر و یا شب خاطره با موضوع شهید قهاری سعید برگزار کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری اسدآباد با انتقاد از صدا و سیما در پردازش و پرداختن به اسدآباد و معرفی ظرفیت بزرگی چون سردار قهاری، گفت: انتظار می‌رود که صداوسیما با مستند کوتاه از این سردار بزرگ در جهت شناساندن و معرفی او اقدام کند.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید قهاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رفع نواقص امکانات این سالن توسط مسئولان ارشاد تأکید کرد.

زارع با اشاره به اینکه کتاب‌های زیادی در خصوص شهید قهاری و زندگینامه و خاطرات او توسط نویسندگان این شهر به چاپ رسیده، گفت: اداره ارشاد با اهدا این نوع کتابها در بسته فرهنگی مراسم یادواره شهید قهاری از نویسندگان حمایت کند.

 

وی بر پخت نان صلواتی در روستاهای محدوده زادگاه شهید قهاری به بهانه سالگرد او تأکید کرد و گفت: دهیاریها و بخشداری با کمک جهاد کشاورزی با همکاری نانوایی‌ها اقدام کنند.

 

در ادامه این جلسه خبرنگار این رسانه موضوعاتی چون تعویض تابلوی بلوار شهید قهاری در مسیر بیمارستان با تمثال شهید و وصیت نامه وی، نگاشتن آدرس بلوار شهید قهاری در تابلوی ورودی شهر، توزیع دسته کلید با تمثال مبارک شهید قهاری و توزیع بین رانندگان تاکسی، اجرای پویش با هشتک #سرباز_خاکی در توییتر و اینستاگرام توسط مسئولان پیشنهاد داد.

 

شهید «سعید قهاری سعید» در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود و در4 اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات جهنم دره در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal