آخرین اخبار

3. اسفند 1401 - 9:04   |   کد مطلب: 44495
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
دشمن در اغتشاشات اخیر دچار اشتباه محاسباتی شد
مراسم بزرگداشت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج “سعید قهاری سعید” و شهدای مربی مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان، همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، شهید “سعید قهاری سعید” در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود دوران ابتدایی را در روستا و بعد برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان همدان شدند و در مدرسه عطار نیشابوری مشغول به تحصیل شد.

وی از محضر علمای آن زمان به‌ویژه آیت الله ملاعلی همدانی کسب فیض کرد و در مسجد محل در زمینه‌های قرآنی فعال بود و در سال ۱۳۵۱ به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود.

این شهید در سال ۵۳ و ۵۴ مبارزات انقلابی خود را شروع می‌کند و چندین بار توسط عوامل رژیم دستگیر و شکنجه روحی و جسمی شد. در سال ۵۶ برای مبارزه با رژیم خودروی وانت باری خود را که تنها منبع تأمین معاش خانواده اش بود را می‌فروشد و اقدام به خرید یک قبضه اسلحه ژ۳ می‌کند و تا سال ۷۴ این اسلحه را داشت و بعد از فرمان منوط بر تحویل سلاح‌ها اسحله خود را تحویل می‌دهد.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از پاسداران و شهید همدانی مقدمات تشکیل سپاه همدان را فراهم می آورند و در سال ۵۸ در پاوه در کنار شهید “چمران” و خانم “دباغ” و شهید زنده یاد “متوسلیان” تا آزادسازی شهر پاوه حضور داشت. وی در سال ۵۸ پس از صدور فرمان مبنی بر تشکیل بسیج توانست در طول شش ماه ۱۵ هزار نفر برادر و ۵۰۰۰ نفر خواهر را جذب بسیج کند.

وی در طول زندگی خود ۱۶ بار اسباب کشی داشته است؛ در سال ۵۹ به فرماندهی سپاه نهاوند که خودش هم موسس سپاه نهاوند بود، منسوب می‌شود و در طول خدمت خود ۱۵ مسئولیت در رده‌های مختلف داشته که آخرین پست شهید والا مقام فرماندهی لشگر ۳ نیرو مخصوص حمزه سید الشهدا ارومیه بود.

به گزارش عصرهمدان؛ شهید قهاری سعید در چهارم اسفندماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات “جهنم دره” در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران و ارتشیان و سردار “درستی” فرمانده تیپ دو از لشکر مخصوص به درجه رفیع شهادت نایل شد.

سردار فدوی: اغتشاشات اخیر به مثابه جنگ احزاب بود

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در بزرگداشت سرتیپ پاسدار شهید سعید قهاری سعید اظهار داشت: شعبان تنها ماهی است در سال که هیچ عزایی از اهل بیت در آن نیست و ماه سرور اهل بیت است.

وی افزود: تولدهای ماه شعبان بی نظیر است و بزرگ پاسدار اسلام در این ماه متولد شده است که از اسلام پاسداری ابدی کرد، به همین لحاظ است که حضرت امام این روز را روز پاسدار قرار دادند و یکی از افتخارات پاسداران انقلاب اسلامی همین امر است،

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار پاسدار شهید و چه آنهایی که منتظرند تا تکلیف به سرانجام برسد حتی به شهادت، و این از افتخارات پاسداران است ۴۴ سال حتی یک روز نبوده که به انجام تکلیف پاسداری بالاترین همت را نگمارند، برای همین است که مصادق کاملی شدند برای این جمله امام که ما مکلف به تکلیف هستیم و نتیجه را خداوند رقم می زند.

وی افزود: از سحر ۲۴ اسفند سال ۵۷ تا به همین روز خبیث ترین خبیثان عالم که تبعیت از شیطان بزرگ دارند و با اتقلاب اسلامی می جنگند.

سردار فدوی گفت: در طول تاریخ مقطعی را نمی توان پیدا کرد که امریکا با انقلاب اسلامی دشمنی نکرده باشد، ولی نتیجه ۴۴ سال نبرد حق و باطل، پیروزی انقلاب را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در طول سال های طولانی سوریه و کره شمالی و لیبی با خبیثان همراهی نکردند برای مقطعی، و همه علیه انقلاب اسلامی دشمنی کردند اما به نتیجه نرسیدند.

وی گفت: وقتی دو جبهه وجود دارد خداوند در قرآن صریح می فرماید که حزب حق پیروز است، وقتی با این روشنی خداوند وعده داده است و در وعده ۷ خداوند تخلفی نیست.

جانشین فرمانده سپاه گفت: اما در همه وعده های خدا شرط است که این شرط ها تکالیفی است که بندگان خدا باید انجام دهند، و هر کجا بندگان به شرط عمل نکردند شکست خوردند.

وی گفت: مردم در طول ۴۴ سال به تکالیف خود عمل کردند که امروز شاهد پیروزی هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یاداوری کرد: بزرگترین اشتباه محاسباتی دشمن در چند ماه گذشته بود؛ چرا که آنها فکر می کردند با توجه به معطوف شدن دانش آموزان به فضای مجازی و افزایش باند می توانند در فضای رها شده مجازی، ذهن آنها را تسخیر کنند.

سردار فدوی افزود: سه سال دشمن با بهره گیری از فضای مجازی روی چشم، فکر و ذهن دانش آموزان کار کردند و فکر می کردند می توانند پیروز شوند در حالی‌که شکستی بزرگ تر از قبل خوردند.

وی تاکید کرد: آنها با کار کردن روی ذهن و چشم نوجوانان دنبال ایجاد جهنم در کشور بوده و آنها دنبال خیرخواهی نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کرد که آنهایی که از واقعیت های جامعه دور شدند و در مجاز به سر می برند واقعیت پی ببرند و این تکلیف بزرگی است.

سردار فدوی تاکید کرد: در مراسم و یادواره شهدا باید به فکر خود باشیم چرا که شهید با عمل به تکلیف به بالاترین مقام دست یافت و این بزرگی عنایت خداوند به شهدا است./عصر همدان

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal