آخرین اخبار

9. اسفند 1401 - 19:21   |   کد مطلب: 44557
رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال سهمیه شرکت در آزمون آموزش و پرورش در استان همدان افزایش پیدا کرده است و سهمیه خوبی نسبت به گذشته است ولی فعلا آمار دقیق اعلام نشده است، مسئله مهم ارتقا سطح علمی شرکت‌کنندگان است تا به میزان ظرفیت بتوان افراد را جذب کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمود نقوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، امروز ۹ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش یک سرمایه بسیار بزرگ است، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه را از لحاظ فرهنگی ارتقا دهیم  باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشیم. طبق بررسی‌های صورت گرفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری جلسات این موضوع به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌‌های مهم آموزش و پرورش است، افزود: با کمبود معلم در سطح استان از ۲ مهر ماه سال جاری ۴۵۰ کلاس بالای ۳۷ دانش آموز وجود دارد.

نقوی ادامه داد: از شرکت کنندگان تقاضا داریم که سطح علمی خود را برای شرکت در آزمون افزایش دهند تا بتوانیم از سهمیه خود بطور کامل استفاده کنیم متاسفانه در سال گذشته با وجود سهمیه ۴۵۷ نفر اما شرکت‌کنندگان از نظر سطح علمی نمره قابل قبول را نداشتند و تنها ۳۸۵ نفر به عنوان معلم مشغول به کار شدند.

وی افزود: امسال سهمیه شرکت در آزمون آموزش و پرورش در استان همدان افزایش پیدا کرده است و سهمیه خوبی نسبت به گذشته دارد.

نقوی با اشاره به ترویج فرهنگی ایثار و شهادت در مدارس توضیح داد: دشمن به دنبال این است که ما شهدا را از یاد ببریم اما وظیفه ما این است که نام شهدا را حفظ کنیم با تشییع و تدفین شهدا در اداره کل که میزبان دانش‌آموزان و معلمان باشند، در همین راستا نیز برگزاری راهیان نور، بازدید دانش آموزان از موزه دفاع موزه مقدس، نام گذاری اماکن و خیابانها به نام معلمان و دانش آموزان شهید، دیدار با خانواده‌های شهدا و حضور دانش‌آموزان در مزار شهدا انجام شده است با این هدف که به دانش آموزان یادآور شویم باید برای حفظ این نظام و دفاع از وطن الگو داشته باشیم و اینها الگوهای جامعه ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در طرح امین ۲ بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان هفته‌ای سه روز حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی دارد و همچنین طرح معرفت با اعزام یک هزار دانش آموز دختر و پسر به حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح معرفت افزود: ۵۰۰ دانش آموز و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر به اردوی قم جمکران و قم اعزام شدند، برای  ۲۱۰ نفر از مربیان دوره‌های تربیتی برگزار شد.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعات در مدارس به جد پیگیری می‌شود، گفت: امسال پیگیری نماز در آموزش و پرورش به مراتب بهتر از سالهای قبل بود، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان، برگزاری محافل قرآنی در مدارس، ‌تشکیل هیئت‌های مذهبی در مدارس، حضور ائمه جماعات یک روز در هفته در مدارس و ... مجموعه اقدامات آموزش پرورش در مدارس است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که آمادگی اسکان مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی را در استان دارد از این رو در ایام عید و تابستان امسال ۱۲۰ هزار نفر  مسافر امسال در همدان اسکان داده شدند از این تعداد مسافران ۶۰ درصد فرهنگیان و ۴۰ درصد غیر فرهنگی بودند. همچنین ۲۰ پایگاه در تعداد ۱۴۱ آموزشگاه و هزار و ۲۸۰ کلاس به عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال ۱۴۰۲ آماده و تجهیز می‌شود./ایکنا
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal