آخرین اخبار

12. اسفند 1401 - 21:48   |   کد مطلب: 44584
کنایه امام جمعه همدان به مجلس/
قیمت دلار باید کنترل و تنزل پیدا کند
نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان گفت: امروز کشور در جنگ اقتصادی و ارزی است و یکی از مطالبات جدی کنترل قیمت ووضعیت ارز است بنابراین در این زمینه اگر قانونی لازم دارد مجلس برای تصویب آن قانون اقدام کند.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت‌الله حبیب شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به جلسه رئیس جمهور با نمایندگان ولی فقیه، اظهار داشت: ائمه جمعه در این دیدار خواستار رسیدگی بر وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم بودند، دیگری حفظ ارزش پول ملی و کنترل قیمت ارز و برنامه ریزی برای حفظ هنجار‌های اجتماعی و دینی مطالبات اصلی ائمه بود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور اشاره‌ای به انعقاد تفاهم نامه‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها معظلات و مشکلات اقتصادی گره گشایی خواهند شد.  با توجه به گزارش‌هایی که رییس جمهوردر خصوص ارتباطاتی که با کشور‌های منطقه دادند و تفاهم نامه‌هایی که منعقد شده است افزایش صادرات را در پی خواهد داشت که نوید بخش شرایط اقتصادی بهتردر آینده خواهد بود.

آیت الله شعبانی بیان کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی و ارزی است و یکی از مطالبات جدی کنترل قیمت و وضعیت ارز در کشور است بنابراین در این زمینه اگر قانونی لازم دارد مجلس برای تصویب آن قانون اقدام کند، اما برخی از نمایندگان مجلس به جای پرداختن به مطالبات جدی به کار‌های حاشیه که اهمیتی ندارد و وظیفه نماینده مجلس نیست می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسئولین اجازه ندهند مشکلات به روح و روان مردم آسیب بزنند، اظهار کرد: نه تنها قیمت دلار باید کنترل شود بلکه قیمت آن نیز تنزل پیدا کند یعنی دولت با برنامه ریزی و راه اندازی اتاق عملیات افتصادی، روانی و رسانه‌ای در جهت کاهش قیمت دلار اقدام کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدارس گفت: باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود مسئولین باید با جدیت و سرعت افرادی که تعمدی فضا را مسموم می‌کنند شناسایی و به مردم گزارش دهند، زیرا والدین نگرانی‌هایی در این زمینه دارند

وی اذعان داشت: دشمن تلاش می‌کند مدارس را به تعطیلی بکشاند گاهی از موارد گفته می‌شود این مسمومیت‌ها کار نظام است و می‌خواهند دختران به مدرسه نرود که این یک طنز است، اما در پس پرده برنامه ریزی‌های دشمنان است که از این شرایط سو استفاده کنند و مدارس را به تعطیلی بکشانند لذا مسئولین نباید اجازه دهند با برخی شیطنت‌ها مدارس تعطیل شود بلکه باید مراقبت کرد.

آیت الله شعبانی با اشاره به حوادث مهر ماه و برنامه ریزی‌هایی که برای تعطیلی دانشگاه‌ها شده بود، گفت: از مهرماه به دنبال تعطیلی فضای رشد علمی کشوربودند و امروز هم از سوی دیگر می‌گویند کار خود جمهوری اسلامی است لذا مراکز علمی باید با قوت پیش رود و مدارس و دانشگاه‌ها باید با نشاط علمی که دارد همراه شود امیدواریم مسئولین دراسرع وقت عاملان مسمومیت دانش آموزان شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: لازم است برخی از رسانه نیز گمانه زنی نکنند، زیرا برخی از رسانه‌ها در داخل کشور با گمامه زنی‌ها و بزرگنمایی‌هایی که گاهی اتفاق می‌افتد و تبدیل کردن آن به یک چالش اجتماعی بزرگ می‌خواهند فضای امنیت خانواده‌ها را بهم بزنند نباید امنیت روانی جامعه به هم بخورد.

نماینده، ولی فقیه با اشاره به اجرای طرح ترافیک گفت: اجرای این طرح کمک به روانسازی ترافیک کرده و وضعیت شهر بهتر شده لازم است مردم نیز صله صدر کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

آیت الله شعبانی ادامه داد: توصیه می‌شود بازاریان با توجه به نزدیکی سال نو و خرید مردم انصاف را رعایت کنند، زیرا برکت اموال در رعایت اخلاق اسلامی در بازار است فکر نکنیم اگر گران فروشی کردیم اموال ما برکت پیدا می‌کند برکت مال در رعایت انصاف و اخلاق با هم نوعان است.

وی با گلگی از عدم ثبات قیمت کالا‌ها در بازار گفت: چرا نرخ برخی از کالا‌ها مغازه به مغازه متفاوت است لازم است

شعبانی افزود:تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی نظارت کنند و این کار را می‌کنند، اما تا زمانی که مردم نخواهند و تا زمانی که بازاریان اخلاق و انصاف را رعایت نکنند طبیعتا امکان پذیر نخواهد بود.

آیت الله شعبانی با تبریک روز جوان تاکید کرد:مسئولین به جوانان متخصص و متعهد میدان دهند.

وی گفت: جوانان خواهان شغل هستند که بتواند ازدواج کند و خواسته زیادی نیست امیدواریم مسئولین بتوانند تسهیلگر خواسته جوانان باشند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal