آخرین اخبار

19. اسفند 1401 - 20:23   |   کد مطلب: 44646
برخی نمایندگان همچنان دست از لابی‌گری‌، برو و بیا و تهدید و فشار برنمی‌دارند تا گزینه مورد نظر خودشان را برای پست و مقامی، عزل یا نصب کنند، آن هم در شرایطی که حوزه انتخابیه آنها با هزاران مشکل ریز و درشت مواجه است، تأسف‌بار اینکه برخی از آقایان این همه جد و جهد را برای جابجایی نیروهای کاربلد به کار می‌گیرند آن هم به هر قیمتی!

به گزارش آوای سیدجمال، با وجود تأکید و تذکر صریح رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس مبنی بر عدم دخالت در امور اجرایی و انتصابات، اما برخی قصد ندارند توجهی به این فرمان کنند، اینان که خود را ظاهرا نماینده مردم در خانه ملت می‌دانند، گویا بیشتر نماینده دوستان و رفقا و اطرافیانشان هستند تا نماینده مردم!

این دسته از نمایندگان دست از لابی‌گری‌، برو و بیا و تهدید و فشار برنمی‌دارند تا گزینه مورد نظر خودشان را برای پست و مقامی، عزل یا نصب کنند، آن هم در شرایطی که حوزه انتخابیه آنها با هزاران مشکل ریز و درشت مواجه است.

تأسف‌بار اینکه برخی از این آقایان این همه جد و جهد را برای جابجایی نیروهای جوان و انقلابی و کاربلد به کار می‌گیرند تا اعوان و انصار خودشان را به مقام و منصبی برسانند آن هم در شرایطی که کشور نیاز به نیروهای جهادی و پای کار و مردمی دارد.

متأسفانه حکایت تلخ و پرتکرار دخالت‌ نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها در همدان هم وجود داشته و تازگی ندارد اما این روزها بیشتر خود را نشان می‌دهد چراکه این بار دست روی یک نیروی کارآمد و جهادی گذاشته‌اند! فردی که در بحبوحه بحران آب در همدان از این روستا به آن روستا حضور می‌یافت تا با کشاورزان برای در اختیار گذاشتن چاه و تأمین آب مردم شهر همدان صحبت کند، اتفاقی که البته نتیجه هم داد.

حالا اخبار حاکی از آن است که فردا روح‌الله نباتی، فرماندار جوان و انقلابی بهار تغییر می‌کند و جای خود را به فیض‌اللهی می‌‌دهد، اتفاقی که صدای نیروهای انقلابی را درآورده و باعث طرح این سوال جدی از استاندار شده که «دلیل جابجایی فرماندار بهار چیست؟ آیا تحت فشار نماینده است یا دلیل دیگری دارد؟» هر چه هست مردم باید علت آن را بدانند.

آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان نیز که بارها بر عدم دخالت در انتصابات تأکید داشته و دارند در پی اخبار تغییر فرماندار بهار در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردند «در عزل و نصب‌ها امیدواریم منافع مردم تامین شود، نیروهای انقلابی و کارآمد نباید با فشار برخی از افراد از صحنه کنار روند؛ اگر چاره‌ای نباشد کسانی که دخالت کرده و فشار سیاسی وارد می‌کنند در خطبه‌ها معرفی می‌شوند».

نکته بعدی اینکه چندی پیش تعدادی از معتمدان، بزرگان و مردم شهرستان بهار مقابل دفتر فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در اعتراض به تلاش او برای تغییر فرماندار بهار تجمع کردند که در پی این اتفاق و پیگیری خبرنگار فارس، توسلی در پاسخ اظهار کرد: من چه کاره هستم تصمیم بگیرم، بنده نه در انتصاب و نه در انتخاب و نه تغییر فرمانداران نقشی نداشتم، این موضوع از وظایف استاندار و وزیر کشور است، طبیعی است که این امور به بنده ربطی نداشته باشد و دخالت هم نکنم».

حال جالب این است که زمزمه‌های تغییر آقای نباتی قوت گرفته که هیچ، گزینه مورد نظر آقای نماینده هم سر کار خواهد آمد! موضوعی که هم باید استاندار پاسخگوی آن باشد هم نماینده!.

فارس

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal