آخرین اخبار

20. فروردين 1402 - 9:22   |   کد مطلب: 44692
حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه یکی از کارهای که شب‌های قدر را رنگین‌تر می‌کند، نماز جماعت است، گفت: باید در ماه ضیافت به خصوص در شبهای قدر مساجد شلوغ، پرشور و مملو از جمعیت باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خصوص عظمت شبهای قدر و قدردانستن این شب‌ها اظهار کرد: خداوند در بین روزها روز جمعه و در بین 12 ماه سال رمضان را مبارک دانسته و بین تمام شب‌ها، شبهای قدر را برترین و قلب رمضان دانسته است، بنابراین در این ماه که برترین است و نفس‌ها در آن تسکین است، قدر انجام هر کاری در آن‌ها را دانست.

وی با طرح این سؤال که شب قدر کدامیک از شبهای 19 یا 21 و 23 رمضان است؟ گفت: امام رضا(ع) فرمود هر آنچه در سال قرار است بر سر ما بیاید، در شبهای قدر مقدر می‌شود، از جمله مرگ، روزی، ضرر و منفعت؛ بنابراین باید قدر شبهای قدر دانست.

 

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه اندازه‌گیری اینکه یک فرد چه ظرفیت و چه اسحقاقی دارد، در شب 19 رمضان انجام می‌شود، افزود: در شب 21 رمضان این میزان اندازه‌گیری کم و زیاد می‌شود و در شب 23 رمضان مقدرات نهایی می‌شود چرا افضل‌ترین شبهای قدر است، بنابراین نباید از این شب‌ها غافل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه میهمانی خداست، خانه‌های خداوند روی زمین مسجد هستند و باید در ماه ضیافت به خصوص در شبهای قدر مساجد شلوغ و پرشور و مملو از جمعیت باشد.

 

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به اینکه در  شب‌های قدر مراسمات مختلفی در مسجد جامع برقرار است، تأکید کرد: باید همه مساجد در شبهای قدر فعال، پویا و ملمو از جمعیت باشد.

 

وی با تأکید بر حضور پر رنگ در مساجد و برقراری  نمازهای جماعت در آنها، یادآور شد: یکی از کارهای که می‌تواند شب‌های قدر را رنگین تر کند، نماز جماعت است.

 

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر انجام صله رحم، گفت: اگر قطع صله رحمی دارید تا قبل از شب قدر اصلاح کنید، محبت را بیشتر و کدورت را کنار بگذارید، اگر پدر و مادری از شما ناراحت هستند، از آنان دلجویی کنید.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شبهای قدر در مسجد جامع این شهر، گفت: این توفیقی است که باید از آن بهره برد.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal